• Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 02:06
    9927 visningar
    28 svar
    28
    9927

    11 årig tjej vill ha fodrade Galonkläder

    Nu har min äldsta tjej på 11 år fått för sig att hon vill ha fodrat Galonställ som sit enda dagligt klädes plagg under den kalla blöta halvåret ska ja köpa de till henne? Ja Tycker hon är lite väl gammal för fodrade Galonställ ???? Hur ska ja göra? Ska ja göra som hon vill?

  • Svar på tråden 11 årig tjej vill ha fodrade Galonkläder
  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 03:07
    #2

    Hmm de är nog inte dumt och köpa dåde och ???? Ja då definitivt de ellos har fodrad Regnoverall i stl 140 och Didriksons har fodrat regnställ i stl 140 så de är inga problem ???? Hon ville tydligen ha fodrad regnoveral och fodrade Regnvantar de känds inte riktigt bra att hon ska ha de på sig i skolan ???? Är lite rädd att hon ska bli mobbad

  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 03:24
    #6

    Hmm kanske köpa ett ställ till henne då ???? men då är frågan ska ja köpa ellos fodrade Regnoverall som hon vill ha eller ska ja köpa Didriksons tvådelad fodrade regnställ? Hon kommer använda de fodrade stället både hemma skolan och när vi åker iväg typ till stan då kanske de är bättre med två delat ???? Men hon vill ju ha overallen hur ska ja göra ????

  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 03:29
    #7

    De är nog som du säger att de är nån mognds proses ???? Sen kan de också ha och göra med att hennes lilla syster har fodrad Regnoverall ????

  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 07:35
    #9

    Ja de hade nog varit bättre med två delst fodrat regnställ från didriksons ???? Men problemet är att hon promt vill ha ellos fodrade Regnoverall ???? Vet inte riktigt hur ja ska göra ???? Ska ja göra som hon vill? De blir ju lite besvärligare för henne när vi åker till stan och när hon ändast har sin fodrade Regnoverall att välja på ????

  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 13:43
    #15

    Vi bor i västra götaland så här blir typ bara nån minus när de väl bilar kalt ???? Så de skulle nog inte va några problem med fodrat Galonoverall och ett exstra flis ställ under om hon tycker de är kalt ????

    Hon vill inte ha tvådelat hon vill endast ha en fodrad regnoverall de är de ända hon har tjatat om i dag ???? Så ja får väll ge mig och köpa en fodrad Regnoverall och fodrade Regnvantar ???? Är de nån som kan tipsa om några fodrade Galonvantar till en sån stor tjej? ????

    Föresten är de nån mer som har äldre barn som använder fodrade Galonkläder? De kan ja inte va vanligt ????

  • Jonas9­2
    Äldre 9 Aug 21:27
    #17

    Nu har ja lagt en beställning på ellos en fodrad Galonoverall till henne ???? Ja är väll inte jätte glad över den färgen hon valde men men nu har hon fått som hon vill så får vi hoppas de blir bra ???? Är kvar och beställ två par fodrade Galonvantar till henne också men vet inte vilket märke ja ska ta Hoppas ja verkligen har gjort rätt val nu ????

    Så här ser galonoverallen ut hon valde den känds lite dagis barn aktigt tycker ja

  • Jonas9­2
    Äldre 10 Aug 07:33
    #20
    Harvester skrev 2017-08-10 00:16:38 följande:

    Köp ett skalställ istället. Galon kanske småbarn som bara sitter still ha, det är ju som ett växthus om man ska röra sig... Iofs så sitter väl elvaåringar bara med mobilen nuförtiden..


    Har provat skalställ tidigare och de va ingen höjdare tyckte ja. Nu fick min dotter välja och då fick de bli en fodrad Galonoverall för de va de hon tjata om och hon är en tjej som gillar att va ute i alls väder och leka trots att hon är 11 år.
  • Jonas9­2
    Äldre 12 Aug 22:30
    #22
    Anonym (Lina) skrev 2017-08-12 20:09:22 följande:

    Jag tror det blir bra. Fint att hon vet vad hon vill! Det kommer hon långt med hela livet. Bra även att hon känner sig trygg med kompisarna, så trygga borde alla barn känna sig i sina klasser. 

    Men jag måste säga att jag bor i Skåne och köper varje höst både regnläder och vinterkläder. Yngsta får fodrad galon och den äldre skalkläder men båda får en rejäl vinteroverall också. Och en vinterjacka. Fodrad galon är kallt i snö och vissa veckor har vi snö i Skåne, vissa vintrar mer än andra. 


    Ja min dotter vet precis va hon vill har hon bestämt sig för en sån sak som typ att hon ska ha fodrad galonoverall och fodrade Galonvantar så är de så bara!

    Ja tyvärr så gör inte alla barn de .

    Okej men vi ska prova med bara fodrad Galonoverall köpte också en flis ovetall som hon kan ha under om de blir för kalt så får vi se hur de funkar. min dotter ville ju inte ha nåt annat en galonoverallen.

    Va och hemma ut den fodrade galonoverallen från ellos två par fodrade Galonvantar från Didriksons och en flis overall på posten i dag! Och min dotter är hur glad som helst för galonoverallen och dom andra grejerna dom passade henne super bra! Hon såg faktiskt riktigt gullig ut när hon hade fått på sig alt! Så de kommer nog bli bra detta en då. Linda du kan väll skriva ett privat medelande till mig vill fråga dig en grej
  • Jonas9­2
    Äldre 12 Aug 23:51
    #25
    MajaVira skrev 2017-08-12 23:32:07 följande:

    Du måste valt expressleverans om du beställde på onsdag kväll och redan fått paketet?!


    Blev faktiskt lite förvånad själv att de gick så fort trodde faktiskt att ja inte skulle få paketet förs än nästa vecka :)
Svar på tråden 11 årig tjej vill ha fodrade Galonkläder