• Enda killen här

    Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?

    Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten:

    -När kom den tillbaka?

    -Har ni nu lika stor lust båda två?

    -Andra lösningar?


    Småbarn sexlusten
  • Svar på tråden Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?
  • NELJ
    Enda killen här skrev 2017-08-22 21:03:37 följande:

    Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten:

    -När kom den tillbaka?

    -Har ni nu lika stor lust båda två?

    -Andra lösningar?


    Kanske inte det svar du vill höra men den kom tillbaks ca ett halvår efter att vi flyttat isär. Då hade det gått drygt två år efter att barn nr två föddes. Vi hade samma lust ungefär fram till halva första graviditeten. Sen stängde min kropp ned sådana känslor och relationen började knaka när barn nr ett var några månader. Sex var en av orsakerna men inte hela.
  • Carambolan

    För mig har den kommit tillbaka när jag slutat amma, med alla tre barn. Om vi har lika stor lust? Nja, snarare lika liten När antalet gånger vi dessutom råkade ha både lust och ork SAMTIDIGT kunde räknas på ena handen på ett år började vi schemalägga mysstunder. Det funkar faktiskt oväntat bra för oss. Det är inte obligatoriskt sex utan snarare bara att en kväll i veckan går vi och lägger oss tillsammans direkt när barnen somnar, utan att tänka på bombnedslaget i köket eller fastna framför Netflix.

  • Gbeva

    Nu är detta förhoppningsvis ett undantag men min sexlust kom tillbaka när jag insåg att jag var gift med fel man. Med den insikten vaknade sexlusten och jag hade några år av otrohetsaffärer innan jag sent om sider gjorde slag i saken och skiljde mig och i den processen hittade rätt man att leva med. Det jag ångrar mest av allt i livet är att jag gick kvar i ett dött förhållande av hänsyn till våra barn. Det visar sig nu när dessa barn är vuxna att det enda denna dumhet att härda ut i tron att att man gjorde det rätta bara har resulterat i barn som har dåligt sammvete för att mamma och pappa mår dåligt plus att både jag och mitt ex faktiskt förlorat värdefulla år av livet. Det är klart att man skall lägga tid och energi på att rädda förhållanden men jag är övertygad på att många gör samma misstag som jag gjorde och lägger på tok för mycket energi på något som är dött. För min del kommer jag aldrig mer att stanna hos en man som jag inte känner för att ha sex med.

  • Cecese

    Min sexlust kom tillbaka när jag berättade åt exet att jag tänker söka lägenhet, flytta och det blir skilsmässa. 

  • Anonym (X)

    Med första barnet började vi ha sex igen ca 6 månader efter förlossningen. Det var först då jag hade läkt ordentligt.
    Med andra barnet hade vi sex tre veckor efter snittet, då var avslaget borta.
    Vi har ungefär samma behov av sex och vi tänder varandra väldigt fort om någon av oss är sugen. Har sex ofta och är väldigt attraherade av varandra (trots) 27 år tillsammans

  • Anonym (Ok)

    Haha ni som skriver om sexlust som aldrig kom tillbaka och ledde till otrohet, skilsmässa, lägenhetsköp osv. KNIP! Jag tror inte det var det hen ville höra faktiskt.

    Barn nr 1, fem månader, sen var det precis som innan graviditeten med lust, sex och närhet.

    Barn nr 2, tre veckor och sen back on track.

    Yngsta barnet är åtta år nu och vi har sex 2-3 ggr i veckan. Bara att invänta sexlusten - för den kommer så småningom tillbaka!

  • Anonym (L)
    Anonym (Ok) skrev 2017-08-23 02:08:09 följande:

    Haha ni som skriver om sexlust som aldrig kom tillbaka och ledde till otrohet, skilsmässa, lägenhetsköp osv. KNIP! Jag tror inte det var det hen ville höra faktiskt.

    Barn nr 1, fem månader, sen var det precis som innan graviditeten med lust, sex och närhet.

    Barn nr 2, tre veckor och sen back on track.

    Yngsta barnet är åtta år nu och vi har sex 2-3 ggr i veckan. Bara att invänta sexlusten - för den kommer så småningom tillbaka!


    Hur länge ammade du dina?
  • Gbeva
    Anonym (Ok) skrev 2017-08-23 02:08:09 följande:

    Haha ni som skriver om sexlust som aldrig kom tillbaka och ledde till otrohet, skilsmässa, lägenhetsköp osv. KNIP! Jag tror inte det var det hen ville höra faktiskt.

    Barn nr 1, fem månader, sen var det precis som innan graviditeten med lust, sex och närhet.

    Barn nr 2, tre veckor och sen back on track.

    Yngsta barnet är åtta år nu och vi har sex 2-3 ggr i veckan. Bara att invänta sexlusten - för den kommer så småningom tillbaka!


    Då var vi här igen. På FL är det tydligen bara ok. med inlägg där man stryker TS medhårs och pluttiduttar. Att sanningen är att det är högst idividuellt och att finns par som helt enkelt aldrig får tillbaka sexlusten skall man tydligen bara soppa under mattan.
  • Anonym (But)

    1) Ca dryga året kanske och gradvis stegrande. Två år efter börjar komma igång på riktigt och ofta nu under andra graviditeten.

    2) nej det tror jag verkligen inte men min sambo döljer det väl.

    3) tja han kollar väl porr??

Svar på tråden Du, småbarnsmamma som förlorade sexlusten: -När kom den tillbaka?