• Anonym (osynliggöras)

    Panik över åldrandet. Vill bara resa och ligga med unga killar!

    Känner mig som den där medelålders mannen som dumpar frun för en hälften så ung kvinna, tar MC-kort, köper porsche, och beställer en jorden runt resa och säger upp sig från jobbet.

    Är nyligen fyllda 50 och kvinna och har fulkomligen panik för allt. Känns som om jag ska dö och att allt är bakom mig. Gjorde slut med min sambo för 2 år sedan när dessa känslor började ta över mitt liv i samband med det fysiska åldrandet som blev en sån chock!  Allt jag kände var slentrian och meningslöshet i relationen. Sen dess har jag utforskat min sexualitet,  ägnat mig åt fysisk tillfredsställelse som om min sista stund var kommen. Huvudsakligen med väldigt unga vackra män som alla kunnat vara mina söner. Känner mig besatt som om jag suger liv och ungdom ur dem...så länge jag bara kan.

    Har alltid trott att åldrandet skulle komma successivt och att medelålderskrisen bara vara en myt. Men nu vet jag att den även kan drabba kvinnor och kommer aldrig mer att förakta män för att vilja ligga med yngre kvinnor,  för livet, skönheten och sexualiteten är verkligen något förgängligt på allvar!

    Plötsligt står man utanför allt och får omprogrammera sig själv och anpassa allt till den nya osynliga åldern. Jag har varken man, barn eller barnbarn och kan lika gärna börja mitt liv på  andra sidan jordklotet. En viss frihet i det men varför är det så skrämmande och panikartat att gå från ungdom och skönhet med alla möjligheter framför sig till en åldrande person ofruktsam och osynlig?

    Är det naturligt att känna så här eller är det den strukturella och mediala åldersvärderingen som skapar denna ångest?

  • Svar på tråden Panik över åldrandet. Vill bara resa och ligga med unga killar!
  • KimLinnefeldt

    Mycket är medias, reklamens, kulturens fel. Kvinnor blir itutade att de inte är vackra längre när de blir lite rynkiga och mjukare. Du är uppenbarligen en attraktiv milf, eftersom killarna vill med dig. Njut, men försök att ersätta de jobbigaste tankarna med andra tankar. Inte bra att snöa in.

  • annabellelee

    Viss ålders ojämlikhet är nog evig. Även i andra kulturer där man hedrar äldres erfarenhet på ett annat sätt än här känner många nog många med sorg på sin flyende ungdom. Tidens flykt och stunder som aldrig kommer tillbaka.

    Jag tror det lättar om man är troende för då finns ju tanken på att allt fortsätter, men för oss andra finns en viss stress " jag måste hinna uppleva allt jag drömt om".

  • MissHelene

    Go for it! :) gör det som faller dig in, du vill inte sitta när du blir äldre och ångra att du inte gjorde ngt åt det medan du kunde om det fortfarande kvarstår :)

  • Anonym (Elegant)
    Anonym (osynliggöras) skrev 2017-08-24 18:24:04 följande:

    Har alltid trott att åldrandet skulle komma successivt och att medelålderskrisen bara vara en myt. Men nu vet jag att den även kan drabba kvinnor och kommer aldrig mer att förakta män för att vilja ligga med yngre kvinnor,  för livet, skönheten och sexualiteten är verkligen något förgängligt på allvar!


    Så ja hur unga ska männen vara kanske mellan 18-25? 
  • KKarate

    Jag är snart 40 och jag vill också bara ligga med unga 18-22 år.

    Men jag får inget napp utan måste köpa mig sex om jag vill ha något sådant.

  • Anonym (Elegant)
    KKarate skrev 2017-08-28 17:40:06 följande:

    Jag är snart 40 och jag vill också bara ligga med unga 18-22 år.

    Men jag får inget napp utan måste köpa mig sex om jag vill ha något sådant.


    Är du en kvinna eller man i dina bästa år?
  • Anonym (Anna)

    Hej

    Jag läste din tråd precis efter att jag skrev min. Jag är i samma sits som du(förutom de där med unga killar:)

    Jag är kvinna 51, och har blivit lämnad. Jag funderar på att börja om på nu kula, ett nytt liv, i en ny stad. Om jag vågar.

  • Anonym (Komsikom)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-28 17:56:36 följande:

    Hej

    Jag läste din tråd precis efter att jag skrev min. Jag är i samma sits som du(förutom de där med unga killar:)

    Jag är kvinna 51, och har blivit lämnad. Jag funderar på att börja om på nu kula, ett nytt liv, i en ny stad. Om jag vågar.


    Skriver anonymt men om du är den Anna som skriver i olika trådar gillar jag tänket på dig. Vilken ålder är du intresserad av på killarna?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Komsikom) skrev 2017-08-28 18:08:55 följande:

    Skriver anonymt men om du är den Anna som skriver i olika trådar gillar jag tänket på dig. Vilken ålder är du intresserad av på killarna?


    Jag tänker inte ens på det än. Har ju precis blivit lämnad. Jag menade att hon och jag tänkte likadant om att börja ett nytt liv. Nån helt annanstans. Börja på ny kula liksom
Svar på tråden Panik över åldrandet. Vill bara resa och ligga med unga killar!