• Vinter16

Rysningar i hjärnan.. farligt?

Jag har sedan ett par veckor/månader tillbaka upplevt rysningar i hjärnan som håller i sig några sekunder och sedan försvinner. Det gör inte ont men känns obehagligt då jag känner mig lite yr och borta just då.

Någon annan som brukar få så här? Är väldigt orolig :(

• Svar på tråden Rysningar i hjärnan.. farligt?
  • Noanda

Har du börjat/sluta äta någon ssri-medicin?

Det skulle kunna vara sk. brain zaps som du beskriver. Jag har det nu då jag slutat med venlafaxin sedan en vecka tillbaka (pga graviditet). Obehagligt men det är ju övergående.

• Feminina
    Vinter16 skrev 2017-09-01 22:38:02 följande:

Jag har sedan ett par veckor/månader tillbaka upplevt rysningar i hjärnan som håller i sig några sekunder och sedan försvinner. Det gör inte ont men känns obehagligt då jag känner mig lite yr och borta just då.

Någon annan som brukar få så här? Är väldigt orolig :(

Jag känner igen det, men vet inte vad det beror på. har haft det några månader nu. Tror inte att det är något allvarligt, men jag hoppas att någon annan har en aning om vad det kan röra sig om. Använder inte SSRI eller någon annan medicin för den delen.
  • Vinter16
    Noanda skrev 2017-09-01 23:45:59 följande:

Har du börjat/sluta äta någon ssri-medicin?

Det skulle kunna vara sk. brain zaps som du beskriver. Jag har det nu då jag slutat med venlafaxin sedan en vecka tillbaka (pga graviditet). Obehagligt men det är ju övergående.

Nej inga mediciner :/
  • Noanda

Om du läser de två länkarna jag postade så behöver det inte röra sig om någon medicin utan kan vara stressrelaterat.

• Vinter16
    Noanda skrev 2017-09-02 12:10:36 följande:

Om du läser de två länkarna jag postade så behöver det inte röra sig om någon medicin utan kan vara stressrelaterat.

Ja jag läste det och det låter precis som det jag har, haft en väldigt stressig period det senaste halvåret så det kan MYCKET möjligt vara stressen men man blir orolig för hjärntumörer och andra otäcka saker
Svar på tråden Rysningar i hjärnan.. farligt?