• Anonym (Skraj)

    Känna på sig att man kommer spricka?

    Kan man känna på sig att man kommer spricka under förlossning, tror ni? Jag har bilden att om jag nånsin skulle föda barn så skulle jag gå sönder totalt. 

    Jag vet att det är töjbart därnere, att kroppen förändras under en graviditet och allt... men kan inte komma ifrån tanken och känslan. 

    Om det spelar nån roll så är jag rätt "tajt". Närliggande muskulatur är ofta spänd och jag spricker för fan bara jag skiter (ja, jag vet att man inte föder barn ur röven, men muskulaturen/vävnaden hänger ju ihop och det är nära beläget... tänker att jag säkert garanterat skulle få en sfinkterruptur som heter duga om jag tryckte ut en unge).

    Har ni kunnat ana i förväg hur det ska gå? Har det "slagit in" eller gått åt andra hållet?

  • Svar på tråden Känna på sig att man kommer spricka?
  • Anonym (J)

    Min förlossning blev väldigt utdragen och fick ha sugklocka. Var 7 vårdpersonal där inne som grejade, drog och slet. Jag spricker också alltid på toa haha! Och även ofta vid sex. Men vid förkossningen spranck jag inget, fick ett litet stygn invärtes bara. Muskulaturen har fått stryk som tusan vid toabesök men annars känns allt som innan.

  • Zinken

    Nej, jag tänkte inte alls eller var rädd för det före mina förlossningar, hade inget sånt på känn alls, dock sprack jag med båda mina. Nu hade jag ryggbedövning förstås men jag kände inte att jag spruckit alls när det hände, bara lite öm efteråt några dagar men det känner nog de flesta vare sig de spruckit eller inte.

  • Anonym (G)
    Zinken skrev 2017-09-05 22:27:53 följande:
    Nej, jag tänkte inte alls eller var rädd för det före mina förlossningar, hade inget sånt på känn alls, dock sprack jag med båda mina. Nu hade jag ryggbedövning förstås men jag kände inte att jag spruckit alls när det hände, bara lite öm efteråt några dagar men det känner nog de flesta vare sig de spruckit eller inte.
    Samma här
Svar på tråden Känna på sig att man kommer spricka?