Inlägg från: Victoriaa |Visa alla inlägg
  • Victoriaa

Upplever min dotters fröken otrevlig

Hej! Har lite funderingar. Min dotter har börjat första klass och jag har träffat hennes nya fröken som hastigast då och då pga att jag lämnar och hämtar på fritids annars. Men hon känns så förbannat kall och otrevlig? Hur ska det vara i första klass, är det skillnad från förskoleklass osv? Det är knappt att hon tittar på mig när jag lämnar, hon pratar dock snabbt med min dotter osv. Men är bara allmänt avvisande? Jag tycker det känns otroligt obehagligt. Igår vid lämning så förklarade jag att min dotter hade en lite sämre dag och inte ville gå till skolan, (ifall dottern eventuellt skulle dra sig undan eller liknande under morgonen så vet hon att hon kanske kan peppa lite osv) varpå hon svarar "jaha?" Och börjar fixa med annat. När jag sa hejdå så fick jag inget svar. Alltså? Hur är era barns fröknar? Känner att jag behöver ta upp detta med henne om det inte förändras, men rädd att det ska skada mer än göra nytta.. Hmm.

• Svar på tråden Upplever min dotters fröken otrevlig
  • Victoriaa
    Duckan skrev 2017-09-06 08:57:24 följande:

Fy vilken trist attityd på den människan!

Har absolut inga såna erfarenheter alls av personalen på dotterns skola (minus en). Tvärtom har det alltid varit en glad jargong och fröken har stått i dörröppningen i tre års tid och hälsat alla välkomna på morgonen.

(Ny lärare nu i åk 4som jag bara träffat som hastigast så ingen aning om hur han är)

Ja, jag har bara bra erfarenheter från förskoleklass osv också. Däremot märkte jag en stor skillnad på relationen till dagispersonal och personal i förskoleklass. Förstår att det blir mer "avskalat" ju äldre barnen blir. Men detta känns förjä*ligt.. Hur kan jag hantera detta?
Svar på tråden Upplever min dotters fröken otrevlig