• Loomi

    BIM 18 september. Fler? Symptom?

    Hej.


    Hoppas på att bli gravid med andra barnet nu. Har precis haft ÄL i dagarna och har BIM (enligt appen) 18/9.

    Tycker mig känna "aktivitet" i äggstockarna eller livmodern sedan igår morse. Tycker det hugger och gör lite ont av och till, känner mig ganska öm. Minns inte att det känns såhär annars efter ÄL. Och minns verkligen inte hur det kändes precis innan jag plussade med dottern -14 Tungan ute

    Någon som har BIM ungefär samtidigt? Hur känns det för er just nu? Några "symptom"?


    Följs gärna åt på vägen mot ett plus! PlusSolig

  • Svar på tråden BIM 18 september. Fler? Symptom?
  • Rut86
    becca90 skrev 2017-09-12 12:59:11 följande:

    Jag ser absolut!! Håller tummarna för att det blir starkare:D


    LillaAw skrev 2017-09-12 13:57:27 följande:

    Ser något svagt där :)! håller tummarna för dig. Jag har hört att vissa för tydligare på eftermiddagen/kvällen så det är nog olika. Bara man inte precis har kissat eller druckit en massa precis innan man testar.


    Tack för stödet! Jag ska ta ett nytt test ikväll och imorgon också :)
  • jennie08
    Aurora1988 skrev 2017-09-12 11:09:47 följande:

    Tappa inte hoppet! Jag testade plus förra månaden (med tidiga test från graviditetskollen) och innan dess hade jag inga symptom alls! (slutade dock i missfall.. Men ändå!)


    Och vad tråkigt med missfall :( Jag hoppas på ett fint plus för dig den här gången :)
  • jennie08
    Rut86 skrev 2017-09-12 12:37:33 följande:

    Tack, vet inte om det syns här men... Det är testlagrets.


    Jag tycker mig se ett streck, ett svagt men ett streck :) Spännande när du testar nästa gång.
  • Loomi
    Rut86 skrev 2017-09-12 12:43:32 följande:

    Nej, syns inte här tyvärr. Men vågar inte vara helt glad än även om jag hoppas! Ni som har mer erfarenhet, är det idé att testa igen redan ikväll? Kan det bli starkare på bara en galv dag? Haha, blir knäpp..


    Gud vad roligt, hoppas det blir starkare och är ett plus!! Vet faktiskt inte om det kan bli starkare på en halv dag men försök håll dig från att gå på toa och drick inte så mycket så att du kan testa på koncentrerat ikväll! Borde ju visa starkare, iallafall imorgon om inte ikväll
  • Loomi
    Aurora1988 skrev 2017-09-12 09:32:41 följande:

    Jag hoppas verkligen att du har rätt!!

    Jag väntar lite till innan jag testar.. Du ska testa på torsdag?


    Hade jag haft test hemma hade jag kanske testat redan i morgon bara för att men de skickades igår så jag tror att jag har dom först i morgon e m. Så då blir det morgontest på torsdag
  • Aprilkulla

    Hej alla!

    Spännande att läsa olika symptom. Jag har idag kännt en värk på vänster sida av magen, som kommit och gått...fortfarande ömma bröst och den konstiga munn torrheten fortsätter :p

    Ser att det är många som testar tidigt, undrar bara om ni inte blir stressade av att hålla på att testa? Kan ju vi visa negativt för att det är för tidigt helt enkelt. Jag väntar till mensen blir sen och testar först då :) Så har inte testa något dom tidigare försöken eftersom mensen alltid kommit hittills tyvärr.

    Förstår känslan av att man är nyfiken självklart! :) Tänker bara att det måste vara tråkigt att få negativt för att man testar för tidigt. Hur resonerar ni?

  • Atja

    Uppdatering är på ÄL +8 eller +7 och har BIM 18/19 september.

    Inget mer illamående eller ömma bröst :(

    Men därimot har jag fått världens värk i magen,svanken och vänstra äggstocken. Gjorde så ont när jag satt i bilen nyss. Riktigt krampade :0

    Har haft smärta i magen från ÄL till mens dom senaste gångerna men nu gjorde det riktigt ont.Tänk om det är nått fel på min ägglossning när den alltid medför sån värk ända fram till mensen ?:|

    Ser att det finns symptom som muntorrhet här i tråden, aldrig lagt märke till det innan,visste inte att det kanske kan vara ett symptom, men jag är faktiskt väldigt torr i munnen :o :)

  • Atja
    Aprilkulla skrev 2017-09-12 18:46:42 följande:

    Hej alla!

    Spännande att läsa olika symptom. Jag har idag kännt en värk på vänster sida av magen, som kommit och gått...fortfarande ömma bröst och den konstiga munn torrheten fortsätter :p

    Ser att det är många som testar tidigt, undrar bara om ni inte blir stressade av att hålla på att testa? Kan ju vi visa negativt för att det är för tidigt helt enkelt. Jag väntar till mensen blir sen och testar först då :) Så har inte testa något dom tidigare försöken eftersom mensen alltid kommit hittills tyvärr.

    Förstår känslan av att man är nyfiken självklart! :) Tänker bara att det måste vara tråkigt att få negativt för att man testar för tidigt. Hur resonerar ni?


    Jag resonerar så att väntan är mer olidlig om man bara sitter och hoppas och väntar :,)

    jag iallafall vill "försöka förkorta den olidliga väntan" och samtidigt blir det inte en lika hård käftsmäll när mensen kommer för hoppet sjunker ju lite för varje negativt test. Brutalt men så funkar det för mig.

    och sen ääär det ju så kul att sitta och nästan kolla med förstoringsglas på dom där jädra testen :))
  • Aurora1988
    Aprilkulla skrev 2017-09-12 18:46:42 följande:

    Hej alla!

    Spännande att läsa olika symptom. Jag har idag kännt en värk på vänster sida av magen, som kommit och gått...fortfarande ömma bröst och den konstiga munn torrheten fortsätter :p

    Ser att det är många som testar tidigt, undrar bara om ni inte blir stressade av att hålla på att testa? Kan ju vi visa negativt för att det är för tidigt helt enkelt. Jag väntar till mensen blir sen och testar först då :) Så har inte testa något dom tidigare försöken eftersom mensen alltid kommit hittills tyvärr.

    Förstår känslan av att man är nyfiken självklart! :) Tänker bara att det måste vara tråkigt att få negativt för att man testar för tidigt. Hur resonerar ni?


    Jag resonerar egentligen precis som du!

    Men sen så blir jag så otålig och kan inte hålla mig så testar jag och får negativt och ångrar mig nästan samma sekund att jag inte väntade istället.

    Nästan som ett beroende, man vet att man inte ska men begäret blir för starkt :P
  • Rut86
    Loomi skrev 2017-09-12 16:08:38 följande:

    Gud vad roligt, hoppas det blir starkare och är ett plus!! Vet faktiskt inte om det kan bli starkare på en halv dag men försök håll dig från att gå på toa och drick inte så mycket så att du kan testa på koncentrerat ikväll! Borde ju visa starkare, iallafall imorgon om inte ikväll


    Blev inte starkare nu på kvällen, utan lika svagt som tidigare. Får bara ha lite tålamod, lättare sagt än gjort!
Svar på tråden BIM 18 september. Fler? Symptom?