• Anonym (Words)

    Vän som är gold digger/depri

    Hej!

    Min väninna har två barn med två olika pappor och hon har haft många partners sedan dess (barnen är 7/4år gamla)

    Nu sista året så var hon först tillsammans med en kille som är 12 år äldre än henne, han var fortfarande gift, massa skulder och satt hos kronis. De var tillsammans i cirka 3 månader då Han vart häktad, han vart sedan dömd för grov narkotika brott och sitter nu inne (han fick 2.5 år) 

    Min väninna krigade på trotts allt och valde att vara kvar med denna karl, hon tog tag i hans skulder, flyttade hans saker ( Han flyttade in hos henne) hem till henne så kan inte fick mer skulder med mera. Hon gick in i väggen och hamnade i depression. Hon vart sjukskriven från jobbet och fick medicinering. 

    Efter ca 9 månader med killen på kåken så börjar hon umgås mycket med en bekant till mig. Han är ett år yngre, inga barn och skulder och sitter hos kronis. De inledde en affär och efter ca 2 månader med dubbelspel från min väninnas håll var hon tvungen att välja vem hon ska vara med. 

    Han som sitter på kåken eller han som är hemma? Ja trotts att hon valde min bekant så åkte hon till kåken och låg med killen där fast de hade gjort slut och hon valt annat. 

    Nu är hon iaf helt men killen jag är bekant med. 

    Min bekant har knappt haft jobb nu jobbar han svart bara och han får mat från mamma och pappa som kommer med hemleverans. 
    Min väninna har ett riktigt lågavlönat jobb och har gått på knäna för att få ihop det med tak över huvudet och mat för dagen för henne och hennes två barn. Hon har nu även blivit arbetslös och kommer stå utan jobb mitten av september.

    Jag var hos dem och prata med dem för inte så länge sedan så först : de har förlovat sig (de har varat tillsammans i 3 månader) och de bor nu ihop, hennes barn har börjat säga "pappa" till killen som jag är bekant med. 

    Det framkommer att Killens mamma köper kläder till min väninnas barn! 
    Deras argument är : Ja men hon( låssas mormor) tycker det är kul med barn kläder, samt att barnen blir ju glada. 

    Jag sa åt dem att : är det inte dags att försöka ro om ert eget? ni får både mat och kläder av han mamma? och de är inte ens hennes barnbarn? 

    Jag tycker inte alls att det är fel om man får hjälp! men de gör inget för att hjälpa dem själva. Då jag erbjudit min väninna att hjälpa henne att söka jobb så står hon hellre och färgar håret eller rensar ut sitt förråd eller köper nya möbler. 

    Min väninna har även sagt flera gånger att : Ja sen när hennes förra kille som sitter på kåken kommer hem ja då kanske det blir dem. och att hon är förlovad nu betyder ju inte så mycket - en ring kan man ju alltid kasta. 

    Jag är faktiskt helt bestört! hur kan man göra så här? och jag ser henne som en gold digger som bara drar ur alla pengar ur (låssas mormor) som det går. 

    Jag vet inte heller hur jag ska kunna stötta en människa som är så destruktiv. Jag är väldigt rak på sak och säger så som jag tycker till henne men ... har hon ingen skam i kroppen? 
    Tänk på att dessa två barn har nu haft ca 5 "pappor" under dessa 6 åren... 

    Vad ska jag göra? och hur ska man nå fram till en person som gräver gropen ivrigt åt sig själv?
  • Svar på tråden Vän som är gold digger/depri
  • AlfaBuddha

    Ojoj vilken historia... Varför känner du behov av att stötta en sådan människa? Har hon gjort sig förtjänt av det tycker du?

    Det är synd om barnen, men man bör ändå se till sitt eget först och främst. Själv håller jag mig borta från sådana röriga människor.

Svar på tråden Vän som är gold digger/depri