• Äldre 8 Sep 22:56
    3044 visningar
    20 svar
    20
    3044

    Kön - kommentarer på 3:e barnet magen

    Vi väntar tredje barnet i mars och har två pojkar födda -11 och -15.

    Redan så många som kommenterar "hoppas det blir en flicka nu då!"

    Alltså jag orkar inte! Jag tar så illa vid mig! Vi skaffade inte tredje för att få en flicka, utan för att vi ville ha ett tredje barn! Som om att det enda betyder nåt är en flicka och en tredje pojke inte värt lika mycket som den förste! Då sa minsann ingen nåt om kön alls!

    Kan folk bara lägga ner och fatta att det inte är kul att höra. Säg bara grattis! Punkt.

    Fler som varit med om samma ang förväntningar på kön? Hur kände ni?

  • Svar på tråden Kön - kommentarer på 3:e barnet magen
  • Äldre 8 Sep 23:00
    #1

    Japp. Väntade tredje killen och var så jäkla lycklig och glad över det. Började sen få kommentarer som..jahaa va trist, ni får försöka igen mm. Grät i två veckor då min dumma hjärna för ett ögonblick inte trodde att jag hade något att vara glad över. Sen kom jag tillbaka till verkligheten och lyckan igen. Sen dess har jag aldrig någonsin lyssnat på idioter och deras kommentarer. Folk är dumma i huvudet.

    Grattis till nummer 3 :)!

  • Äldre 8 Sep 23:03
    #2

    Fick den kommentaren om andra barnet...
    Hatade den, jag blev lika glad för en kille!!
    Nu när jag var gravid för tredje gången visste jag könet redan i vecka 13, så jag sa till alla att det var två pojkar till, orkade inte få massa kommentarer, och när alla väl visste så höll alla tyst.
    Så nu har vi tre pojkar....de två jag väntade nu blev tyvärr bara en i slutändan...
    Grattis till tredje underverket och strunta i alla kommentarer!!

  • Äldre 8 Sep 23:04
    #3
    ninjamamman skrev 2017-09-08 23:00:43 följande:

    Japp. Väntade tredje killen och var så jäkla lycklig och glad över det. Började sen få kommentarer som..jahaa va trist, ni får försöka igen mm. Grät i två veckor då min dumma hjärna för ett ögonblick inte trodde att jag hade något att vara glad över. Sen kom jag tillbaka till verkligheten och lyckan igen. Sen dess har jag aldrig någonsin lyssnat på idioter och deras kommentarer. Folk är dumma i huvudet.

    Grattis till nummer 3 :)!


    Klokt! Men jag vill bara slippa höra! Jag vill vara glad åt mitt BARN inte åt könet. Känns som jag kommer bli vansinnig om jag får fler kommentarer och skälla ut nästa som säger nåt!

    Okänsliga! Speciellt äldre människor (80 plus) ... jag svarade till makens farmor "det går bra med en kille till å"... hennes svar "gör det det??"

    What?!?! ????
  • Äldre 8 Sep 23:05
    #4
    GrönaDruvan skrev 2017-09-08 23:03:59 följande:

    Fick den kommentaren om andra barnet...
    Hatade den, jag blev lika glad för en kille!!
    Nu när jag var gravid för tredje gången visste jag könet redan i vecka 13, så jag sa till alla att det var två pojkar till, orkade inte få massa kommentarer, och när alla väl visste så höll alla tyst.
    Så nu har vi tre pojkar....de två jag väntade nu blev tyvärr bara en i slutändan...
    Grattis till tredje underverket och strunta i alla kommentarer!!


    Ska försöka!

    Tänkte inte kolla kön på RUL men man borde väl för att få tyst på folk! Eller så låtsaskolla och säga kille till dem ????
  • Äldre 8 Sep 23:06
    #5
    Xadime skrev 2017-09-08 23:04:16 följande:

    Klokt! Men jag vill bara slippa höra! Jag vill vara glad åt mitt BARN inte åt könet. Känns som jag kommer bli vansinnig om jag får fler kommentarer och skälla ut nästa som säger nåt!

    Okänsliga! Speciellt äldre människor (80 plus) ... jag svarade till makens farmor "det går bra med en kille till å"... hennes svar "gör det det??"

    What?!?! ????


    Ja man blir så ledsen. Ryt ifrån ordentligt och visa att det inte är ok. För det är det inte. Man säger inte så.
  • Äldre 9 Sep 00:25
    #6

    Vi har tre flickor och har fått höra detsamma, fast omvänt. Stackars oss som inte fick någon pojke, ska ni försöka en fjärde gång, man vet inget om barn om man inte har varje kön, det är bara riktiga män som kan göra pojkar etc etc. Vilket dravel, vi älskar våra barn oavsett kön! Vi har tre friska barn, inget annat betyder något!

  • Äldre 9 Sep 07:45
    #7

    Vi har en son sen tidigare och blev mot alla odds gravida igen. Så väntar 2:a barnet och definitivt sista. Av olika hälsoskäl.
    Jag får också höra av alla runtom att de "håller tummarna" för en flicka denna gång.
    Jag är så ofantligt glad att jag mot alla odds välsignats med ett andra barn så jag struntar blankt i om alla tycker att jag ska hoppas på en flicka. Jag hoppas på ett friskt barn.

    Vi vet inte könet än men vid ett tillfälle sa jag faktiskt att "nej det blir en älskad lillebror" såg då "besvikelsen" i ögonen hos den som hållt tummarna på flicka.
    Vad är det för dumheter!!!??

    Ni som har åsikter om vad andra väntar för kön på sina barn. Bara håll dem inne! Inte alltid ni vet vad de som är gravida har gått igenom.

  • Äldre 9 Sep 07:52
    #8

    Jag hade två pojkar och fick några år senare nu en flicka. Känner så väl igen det du beskriver. Under graviditeten sa i stort sett alla "hoppas det blir en tjej nu" och när det blev det så sa de " åh vad roligt att du fick en liten flicka också" . Så otroligt konstigt att lägga så mycket fokus på barnets kön. Och jag blev också ledsen för jag har de finaste pojkarna i världen. Det hade inte spelat någon roll alls om det kommit en till

  • Äldre 9 Sep 09:55
    #9
    Xadime skrev 2017-09-08 23:04:16 följande:
    Klokt! Men jag vill bara slippa höra! Jag vill vara glad åt mitt BARN inte åt könet. Känns som jag kommer bli vansinnig om jag får fler kommentarer och skälla ut nästa som säger nåt!

    Okänsliga! Speciellt äldre människor (80 plus) ... jag svarade till makens farmor "det går bra med en kille till å"... hennes svar "gör det det??"

    What?!?! ????
    En kund på jobbet sa när hon fick reda på att jag väntade tredje pojken..
    -åh fy....
    Jag blev lite paff!
  • Äldre 9 Sep 12:11
    #10

    det är frustrerande när folk bara kommenterar utan att tänka. är inte i samma sits som er men kan dela med mig:

    första barnet: önskade flicka och fick en flicka. folk runt omkring sa:

    - nu förtiden är att få en flicka som att få en pojke

    - nästa blir förhoppningsvis en pojke

    andra barnet blev en pojke och fick många gratulationer så om jag faktiskt brydde mig, jag va glad att han var frisk och inte vad för kön.

    nu när jag pratar om längtan efter ett 3 så säger många du kommer nog få en pojke till, det blir nog mysigt. men när jag berättar att jag faktiskt vill ha en liten flicka (spelar egentligen ingen roll vad det blir men man får väl önska) svarade många amen bättre med pojke.

  • Äldre 9 Sep 12:34
    #11

    Man kan tycka att det är lite okänsligt att kommentera. Men man kan också tycka att det är väldigt överkänsligt att ta illa vid. Du ger dem väldigt stor makt över dina känslor på detta sätt.

  • Äldre 9 Sep 13:22
    #12

    Alltså folk och deras åsikter ock tankar som det liksom blir frittfram med när man är gravid...

    Jag väntar ju mitt första barn, men jag väntar ett Decemberbarn så det är tydligen synd om mig med! Jag har längtat efter barn i säkert 15år, och skiter fullständigt i NÄR min bebis kommer, jag är bara så otroligt lycklig att han är på väg Så dessa, vilken tur att du iaf är beräknad i början så det slipper bli på julafton.. alltså va? Han får komma NÄR han vill bara han kommer svarar jag alla. Vi tog reda på kön för det är kul att få ett namn och så, men är helt oväsentligt för mig, jag hoppas på fler barn och skulle det bli helt gäng pojkar här så kommer jag vara helt överlycklig.

    Grattis till dina pojkar!


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Äldre 9 Sep 23:36
    #13

    Men allså ärligt talat. Den jävla kommentaren har jag också fått dock har jag två döttrar. Nu är man gravid igen och jag bara orkar inte höra på folk säga "hoppas att det blir en pojke nu eller bla bla bla...

    Mår fan illa av dessa kommentarer. Friskt barn först och främst sen spelar inte könet någon roll!

  • Äldre 10 Sep 07:23
    #14

    Känner väl igen mig! Har tre underbara söner på 11, 9 och 8. Redan när jag väntade nr 2, sa en dam på bussen "Nä va synd, jag trodde du skulle ha turen att få en tjej". Så trött på allt tjat om tjejen! Nu väntar vi nr 4 och hoppades på en fjärde son, bara för att jag inte orkar med allt tjat hur kul att jag äntligen får en dotter. Men nu verkar det vara en tjej där inne.

  • Äldre 10 Sep 07:44
    #15

    Hoppas ni fräser ifrån... Jag hade blivit helt bananas.

  • Äldre 12 Sep 22:06
    #16
    GrönaDruvan skrev 2017-09-09 09:55:18 följande:
    En kund på jobbet sa när hon fick reda på att jag väntade tredje pojken..
    -åh fy....
    Jag blev lite paff!
    Hur fasen kan man säga så?!? "Åh fy"... ursäkta men idiot!
  • Äldre 12 Sep 22:07
    #17
    Konservativ skrev 2017-09-09 12:34:26 följande:

    Man kan tycka att det är lite okänsligt att kommentera. Men man kan också tycka att det är väldigt överkänsligt att ta illa vid. Du ger dem väldigt stor makt över dina känslor på detta sätt.


    Kanske det men allt går inte bara att ignorera. Är inte speciellt känslig person i övrigt men det är som att till gravida får man säga vad fasen man vill! Principen gör mig galen!
  • Äldre 12 Sep 22:10
    #18
    maaslev skrev 2017-09-10 07:23:25 följande:

    Känner väl igen mig! Har tre underbara söner på 11, 9 och 8. Redan när jag väntade nr 2, sa en dam på bussen "Nä va synd, jag trodde du skulle ha turen att få en tjej". Så trött på allt tjat om tjejen! Nu väntar vi nr 4 och hoppades på en fjärde son, bara för att jag inte orkar med allt tjat hur kul att jag äntligen får en dotter. Men nu verkar det vara en tjej där inne.


    Grattis till ett fjärde barn! Du kommer nog få höra "vad roligt att du ääääntligen fick en flicka"! Som om att du inte skulle velat ha barnet om det varit en pojke... jag vill inte höra en till kommentar om könet! Jag tycker det är så fräckt! Samma som folk som kommenterar hur man ser ut eller tar på en gravid utan att fråga. Det är som hämningarna släpper på folk hur man ska uppföra sig
  • Äldre 12 Sep 22:24
    #19

    "Tredje flicka? Då får ni satsa på ett fjärde barn då så pappan får en son med!" Suuuuuck... och fuck you vill jag säga då.

  • Äldre 21 Sep 23:28
    #20
    fixaochdona skrev 2017-09-12 22:24:36 följande:

    "Tredje flicka? Då får ni satsa på ett fjärde barn då så pappan får en son med!" Suuuuuck... och fuck you vill jag säga då.


    Ja varför tror man att pappor vill ha söner och mammor döttrar och får man inte det så är aldrig lyckan fulländad och man ska va missnöjd med det?!? Är det folk som har en av varje som säger detta och tror att de är bara om man får det man kan känna sig "nöjd"?
Svar på tråden Kön - kommentarer på 3:e barnet magen