• Äldre 15 Sep 11:38
    9230 visningar
    10 svar
    10
    9230

    Inte så många symtom...

    Hej!

    Är gravid med mitt första barn. 
    Är i vecka 7 (6+4) och har inte så många gravidsymtom... Har lite ömma bröst, är ganska så trött hela tiden...men det är typ det, lite ökade flytningar möjligtvis och ibland lite molvärk.

    Är det någon annan som har haft så? 

    Man läser ju i alla appar och gravidkalendrar att "i vecka 7 så är det vanligt med gravidbesvär" m.m. Dessutom så känns det som att alla börjar må illa i vecka 7... Men jag har bara samma symtom som jag har haft hittills i graviditeten... 

  • Svar på tråden Inte så många symtom...
  • Anonym (b)
    Äldre 15 Sep 12:22
    #1

    Hade inte heller besvär när jag var i samma vecka som dig, inga alls faktiskt

  • Äldre 15 Sep 13:49
    #2

    Jag har haft exakt samma. I början va de lite molvärk o ömma bröst. Nu känner jag absolut ingenting och har varit på KUB idag och fick se en livlig liten sak som sög på tummen Skrattande 12+4. Som min barnmorska sa, de är helt normalt att inte känna något, o passa på o njut av de :)

  • Äldre 15 Sep 15:47
    #3
    ALM82 skrev 2017-09-15 11:38:43 följande:

    Hej!

    Är gravid med mitt första barn. 
    Är i vecka 7 (6+4) och har inte så många gravidsymtom... Har lite ömma bröst, är ganska så trött hela tiden...men det är typ det, lite ökade flytningar möjligtvis och ibland lite molvärk.

    Är det någon annan som har haft så? 

    Man läser ju i alla appar och gravidkalendrar att "i vecka 7 så är det vanligt med gravidbesvär" m.m. Dessutom så känns det som att alla börjar må illa i vecka 7... Men jag har bara samma symtom som jag har haft hittills i graviditeten... 


    Jag är i vecka 7 (6+3)

    Känner endast trötthet och molvärk. (Lite ömma bröst)

    Ska du gör tidigt ultraljud?
  • Äldre 16 Sep 07:42
    #4

    Tack alla för svar!! Nu känner jag mig lite lugnare ????

    Ursäkta sent svar...

    Jag har gjort ett VUL i början på vecka 6 (5+0) och då såg han att något fanns där men det var för tidigt för att se hjärta m.m. Men då såg allt bra ut!

    Jag bor i Frankrike och här gör man VUL vid varje besök. Nästa gång bli om ca två veckor, precis i början på vecka 10...

  • Äldre 16 Sep 07:43
    #5

    Det skulle vara smileys, inte frågetecken...

  • Äldre 16 Sep 07:52
    #6

    Jag mådde aldrig illa, blev lite åksjuk ibland, och kräktes totalt 2ggr och det var för att jag satte i halsen och kräkreflexen har varit lite känsligare. Mina enda grav symptom egentligen (innan nu då då han sparkar och rör sig och magen växer) var lite ömma bröst, molvärk och diverse lustiga cravings, men annars mådde jag mest som vanligt. Så man måste inte känna massor för allt ska vara bra, sen tyckte jag alla grav symptom där i första trimestern kom och gick lite i vågor inget som var konstant.

    Va lyxigt med vul på varje besök, det önskar jag verkligen man börjar med här, skulle vara så lugnande att få se bebisen varje gång!

    Lycka till med din graviditet


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Äldre 16 Sep 08:24
    #7
    Jsv17 skrev 2017-09-16 07:52:48 följande:

    Jag mådde aldrig illa, blev lite åksjuk ibland, och kräktes totalt 2ggr och det var för att jag satte i halsen och kräkreflexen har varit lite känsligare. Mina enda grav symptom egentligen (innan nu då då han sparkar och rör sig och magen växer) var lite ömma bröst, molvärk och diverse lustiga cravings, men annars mådde jag mest som vanligt. Så man måste inte känna massor för allt ska vara bra, sen tyckte jag alla grav symptom där i första trimestern kom och gick lite i vågor inget som var konstant.

    Va lyxigt med vul på varje besök, det önskar jag verkligen man börjar med här, skulle vara så lugnande att få se bebisen varje gång!

    Lycka till med din graviditet


    Tack för ditt svar!

    Känns ibland som att alla mår dåligt och har en massa olika besvär medan jag liksom mår som vanligt i princip, förutom att jag är tröttare ;)

    Ja, det är lyxigt med VUL här, man kan väl jämföra det lite med privat vård i Sverige?

    Tycker också att man borde börja med det, det tar ju inte så lång tid och kostar inte så mycket heller så varför gör man det inte? Dessutom så skulle de slippa en massa oroliga blivande mammor som ringer ;)

    Lycka till du också! Är det dags att föda snart för dig?
  • Äldre 16 Sep 10:18
    #8
    ALM82 skrev 2017-09-16 08:24:51 följande:

    Tack för ditt svar!

    Känns ibland som att alla mår dåligt och har en massa olika besvär medan jag liksom mår som vanligt i princip, förutom att jag är tröttare ;)

    Ja, det är lyxigt med VUL här, man kan väl jämföra det lite med privat vård i Sverige?

    Tycker också att man borde börja med det, det tar ju inte så lång tid och kostar inte så mycket heller så varför gör man det inte? Dessutom så skulle de slippa en massa oroliga blivande mammor som ringer ;)

    Lycka till du också! Är det dags att föda snart för dig?


    Ja, det kanske kommer, man gör tydligen iaf ett tidigt vul på en del mottagningar. Det handlar om att tekniken ska köpas in... kvinnovård är ju dock sällan en prioritet tyvärr.

    Ja det börjar närma sig iaf, gick in i 3:e trimestern nu i veckan så lite drygt 2,5 månad kvar, galet vad fort går sen efter de där första veckorna. Skulle jag jämföra så tycker jag de där första veckorna fram till kub är typ en hel evighet, lite segt fram till rul, sen efter det så har det sagt swoosch! Nu glömmer jag typ vilken vecka jag är i ibland, där iberisk visste jag prick på dagen. Förmodligen för att jag fått må bra också, ingen foglossning eller andra besvär som varit jobbigt, så hoppas det fortsätter så, har ju hört att det där sista 3-4 veckorna ska vara tuffa också
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Äldre 18 Sep 10:38
    #9
    Jsv17 skrev 2017-09-16 10:18:26 följande:
    Ja, det kanske kommer, man gör tydligen iaf ett tidigt vul på en del mottagningar. Det handlar om att tekniken ska köpas in... kvinnovård är ju dock sällan en prioritet tyvärr.

    Ja det börjar närma sig iaf, gick in i 3:e trimestern nu i veckan så lite drygt 2,5 månad kvar, galet vad fort går sen efter de där första veckorna. Skulle jag jämföra så tycker jag de där första veckorna fram till kub är typ en hel evighet, lite segt fram till rul, sen efter det så har det sagt swoosch! Nu glömmer jag typ vilken vecka jag är i ibland, där iberisk visste jag prick på dagen. Förmodligen för att jag fått må bra också, ingen foglossning eller andra besvär som varit jobbigt, så hoppas det fortsätter så, har ju hört att det där sista 3-4 veckorna ska vara tuffa också
    Ja, får hoppas att det kommer till Sverige också.

    Skönt att det börjar närma sig :) Passa på att njut av de sista månaderna!

    Jag ber om ursäkt för sent svar, men jag har varit borta hela helgen.
    Dessutom så slutade brösten ömma i lördags morse och har inte ömmat sen dess, bara lite lite på kvällen en stund, sen puts väck igen! Så har varit lite orolig... Har läst ditt inlägg om att det kommer i vågor... vilket gör mig lite lugnare men så här länge har det aldrig varit borta! 
    Nu känns det som att de börjar ömma litegrann igen, men ändå inte så mycket som det var förut. 
    Jag tror det har att göra med att jag redan inte har så många symtom och så när ett av de största typ försvinner så blir man jätteorolig! :)
  • Äldre 18 Sep 11:12
    #10
    ALM82 skrev 2017-09-18 10:38:15 följande:

    Ja, får hoppas att det kommer till Sverige också.

    Skönt att det börjar närma sig :) Passa på att njut av de sista månaderna!

    Jag ber om ursäkt för sent svar, men jag har varit borta hela helgen.

    Dessutom så slutade brösten ömma i lördags morse och har inte ömmat sen dess, bara lite lite på kvällen en stund, sen puts väck igen! Så har varit lite orolig... Har läst ditt inlägg om att det kommer i vågor... vilket gör mig lite lugnare men så här länge har det aldrig varit borta! 

    Nu känns det som att de börjar ömma litegrann igen, men ändå inte så mycket som det var förut. 

    Jag tror det har att göra med att jag redan inte har så många symtom och så när ett av de största typ försvinner så blir man jätteorolig! :)


    Så var det för mig med iaf, det gick upp och ner med de symptom jag kände. Ibland brukade jag trycka lite på brösten bara för att se om de ömmade nåt då, haha, och då brukade det oftast kännas, inte för att det lugnade mig så jättemycket. Den där första trimestern är otroligt påfrestande mentalt, jag hade ingen anting om att man skulle bli så orolig så där direkt. Men för min del så var symptom som kom och gick, och väldigt få symptom iaf inget tecken på nåt problem. Hoppad det kommer gå bra för dig med
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Inte så många symtom...