• Siniistra

    Spöke(?) i röstmeddelande

    Hej!

    Va med om en jävligt creepy sak idag.. var hemma hos en vän, sedan ringer min mamma som ska komma och hämta mig. Jag går ut och sätter mig i bilen. Sedan ser jag att jag har fått ett missat röstmeddelande från henne.

    I bilen sitter min mamma och min bror. När jag spelar upp röstmeddelandet var det tyst en stund, sedan hör jag min bror först säga "hej", sedan kom det otäckaste jag hört. En viskande men helt klar kvinno röst, som är för mig och alla andra jag spelat upp för ofrämmande, hade dessutom en helt annan dialekt. Den säger "var är du då lilla ----" (mitt namn). Sedan fortsätter röstmeddelandet mitt in disskussion mellan min bror och mamma. Jag blev totalt skärrad och trots att de hände för flera timmar sen skakar jag av det fortfarande. Den här kvinnan säger orden på ett mycket retligt och hotsamt sätt. Som att "jag väntar på dig" eller nått. Vad kan det vara???

    Jag tror på det andliga då jag upplevt en hel del på mitt jobb under perioder. Men dethär var bortom min fantasi. Min mamma har upplevt mycket oförklarliga saker vilket senast var igår på hennes jobb.

    Kan det vara så att någon försökt kontakta en via telefonen? Eller är det min mamma som kanske har någon med sig som kontaktat via henne? Någon som varit med om något liknande? Är livrädd!!!

  • Svar på tråden Spöke(?) i röstmeddelande
  • Anonym (Laban)

    Jag antar att rösten var främmande och inte ofrämmande? Är ni säkra på att det inte är inbillning? Om ni inte känner igen rösten så är det märkligt att något "spöke" som inte känt dig skulle prata med dig.

  • Siniistra

    Förlåt jag menade främmande. det är ingen inbillning, om jag så kunde lägga upp röstmeddelandet här skulle jag göra det.. En kvinna hör vi alla, med en helt annan dialekt och en röst som inte går att känna igen, samt att det här röstmeddelandet spelades in i bilen med bara min mamma och bror i. Så himla otäckt!!

  • Siniistra
    Anonym (Laban) skrev 2017-09-18 19:25:32 följande:

    Jag antar att rösten var främmande och inte ofrämmande? Är ni säkra på att det inte är inbillning? Om ni inte känner igen rösten så är det märkligt att något "spöke" som inte känt dig skulle prata med dig.


    Förlåt jag menade främmande. det är ingen inbillning, om jag så kunde lägga upp röstmeddelandet här skulle jag göra det.. En kvinna hör vi alla, med en helt annan dialekt och en röst som inte går att känna igen, samt att det här röstmeddelandet spelades in i bilen med bara min mamma och bror i. Så himla otäckt!!
Svar på tråden Spöke(?) i röstmeddelande