Inlägg från: Anonym (Mona) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mona)

Ångrar du att du inte tog kejsarsnitt istället?

Hej

För 7 veckor sedan kom min flicka genom KS. Det är en positiv upplevelse, har inget negativt att säga om det. Det flesta är emot ks men jag fick den bästa upplevelsen. Min flicka föddes 8:31 och jag var på ben kl 16. Ont hade jag inte och såret sitter vid troskanten, jätte fint ärr som har läkt jätte bra bara på den korta tiden som har gått. 2 dygn efter ks var jag hemma och tog hand om bebisen utan några problem. Det som jag fick tänka på är hur jag reser mig upp från sängen/soffan annars har jag inte haft några besvär alls. Blödningen avtog efter 2 veckor och sexlivet är inget att klaga på, nästan bättre än innan graviditeten :).

Jag har läst och hört många negativa tankar gällande KS, fått kommentarer att en kvinna som inte fått sitt barn på den naturliga vägen är ingen riktig kvinna. Jag älskar mitt barn och tar hand om henne precis som om hon hade kommit på "naturlig" väg och jag är inte sämre mamma bara för att min dotter kom genom ks.

Vad jag vill säga till dig TS är att det är din kropp och din upplevelse som du kommer bära med dig resten av livet. För vissa är vaginal förlossning inget alternativ helt enkelt.

Svar på tråden Ångrar du att du inte tog kejsarsnitt istället?