• Anonym (bh användare)

Ger BH användning hängbröst?

Jag har använt BH för att jag har trott att det motverkar att få hängiga bröst. Men nu säger en person att man får inte hängbröst av att gå utan BH utan att det tvärtom stärker bysten att hålla uppe sig själv. Han googlade lite och visade någon studie som pekade på att vara utan BH var det bästa för att motverka hängbyst.

Vad tror ni?

Kan det vara så att om man använder BH så blir bysten "svag" och större risk för hängighet framöver?

Numera går jag utan BH hemma och tänker att de får "träna" lite då, kan jag vara på rätt spår? Eller bör jag skippa BH helt? Eller alltid använda BH?

Sen undrar jag om man springer eller hoppar, sliter det bysten till att bli hängig eller är det stärkande för bysten?

Eller spelar det ingen roll vad jag gör, kommer jag få hängbröst med åldern i vilket fall?

Med hängbröst menar jag alltså att det blir hud mot hud under bröstets fäste, man kan hålla fast en penna där.

• Svar på tråden Ger BH användning hängbröst?
  • Anonym (mm)

Det är nog högst individuellt. Är snart 50 och har ammat 2 barn och brösten är nästan lika fina som förr. Visst har de sjunkit något lite men inte speciellt mkt. Sen har jag andra vänner som har väldigt mkt hängbröst så det beror nog helt på, helt enkelt. Alla använder vi dock BH

• Anonym (bh användare)
    Modalt hjälpsubstantiv skrev 2017-09-24 19:23:15 följande:
    Jag gissar att det är storlekaförändringen. För tydligen får en hel del kvinnor som inte ammat ändå häng efter graviditeten. Men det är, som sagt, inget måste. Det hänger (!) mycket på generna. Jag fick inte bristningar heller, så förmodligen har jag elastisk hud. För jag har då inte gjort något särskilt, smort in eller så. Men jag har stadig bh.
    Ok och du använder och har alltid använt BH?
    Hur gammal var du när du fick barnen?
  • Anonym (bh användare)
    Anonym (mm) skrev 2017-09-24 19:46:19 följande:

Det är nog högst individuellt. Är snart 50 och har ammat 2 barn och brösten är nästan lika fina som förr. Visst har de sjunkit något lite men inte speciellt mkt. Sen har jag andra vänner som har väldigt mkt hängbröst så det beror nog helt på, helt enkelt. Alla använder vi dock BH

• Cecese

Det tror jag inte ett dugg på. När jag var upp till 18 år använde jag nästan aldrig bh eftersom alla satt obekvämt. Jag läste att den vanligaste storleken var 75C så jag köpte det = fick en bh som var alldeles för lös runt om och "fyra bröst". Jag fick bröst redan när jag var 9 år och redan i högstadiet hade jag hängbröst. 

• Anonym (Modalt hjälpsubstantiv)
    Anonym (bh användare) skrev 2017-09-24 20:16:56 följande:

Ok och du använder och har alltid använt BH?

Jag använder bh. Var 33 och 36 när barnen föddes.
  • Anonym (hängisar)
    Anonym (bh användare) skrev 2017-09-24 14:52:48 följande:

Jag har använt BH för att jag har trott att det motverkar att få hängiga bröst. Men nu säger en person att man får inte hängbröst av att gå utan BH utan att det tvärtom stärker bysten att hålla uppe sig själv. Han googlade lite och visade någon studie som pekade på att vara utan BH var det bästa för att motverka hängbyst.

Vad tror ni?

Kan det vara så att om man använder BH så blir bysten "svag" och större risk för hängighet framöver?

Numera går jag utan BH hemma och tänker att de får "träna" lite då, kan jag vara på rätt spår? Eller bör jag skippa BH helt? Eller alltid använda BH?

Sen undrar jag om man springer eller hoppar, sliter det bysten till att bli hängig eller är det stärkande för bysten?

Eller spelar det ingen roll vad jag gör, kommer jag få hängbröst med åldern i vilket fall?

Med hängbröst menar jag alltså att det blir hud mot hud under bröstets fäste, man kan hålla fast en penna där.

Mina bröst hängde redan efter gymnasiet. De blev stora utan att någonsin vara "fotbollar" utan mer lika vattenballonger i känslan och jag började använda BH ganska sent. Tror inte att det påverkade mig alls faktiskt. Nu använder jag BH för att få en snyggare silhuett, utan BH hänger de ju för mycket och jag tror att det är naivt att tro att formen ska bli bättre NU om jag kastar BH:n.

Vad beträffar om bysten blir hängigare eller starkare av att man springer och hoppar vet jag inte, men det känns ju som om det sliter på dem att skumpa upp och ner... jag använder sport-BH för min komfort, utan skulle det inte vara skönt utan väldigt obehagligt.
  • Anonym (E-kupan)

Kan bara svara för egen del. När mina bröst satte fart och började växa fick jag mig en E-kupa och hängbröst på köpet. De orkade inte hålla sig uppe pga tyngden (antar jag) och så har de sett ut sen dess. Inte roligt alls. Idag är de även urlakade pga amning och viktnedgång, men likförbannat drar jag E. :-/

• Anonym (nä)

Jag har stl 70H, alltså inte särskilt stora bröst i sig. Började använda behå väldigt sent (vid sådär 23 års ålder och då enbart för att min dåvarande pojkvän tyckte att det var obscent att gå utan behå - då hade jag ungefär 70F) och idrottade mycket (med sportbehå).

Sen hade jag alltid behå utom på natten i många år. Fick ett barn. Brösten höll sig hyfsat snygga måste jag säga.

Sen träffade jag en man för tre år sen som älskar när jag är utan behå. Så då slutade jag med det hemma och har vant mig, tycker det känns bra utan nuförtiden. På köpet har jag nu fått riktiga hängbröst tyvärr. Min man gillar dem ändå, men jag kan i backspegeln ångra att jag slutade med behå...eller hade det ändå blivit så? Ingen kan veta.

Har inte varit med om några större förändringar i storlek, de har bara sakta men säkert blivit större Glad

Svar på tråden Ger BH användning hängbröst?