• Äldre 25 Sep 04:10
    1200 visningar
    6 svar
    6
    1200

    Illa mående

    Jag är gravid i v 8 och har nästan inget illamående alls med de andra så mådde jag pyton och kräktes för inget

    Är så tacksam för det

    De andra barnen är grabbar kan det vara en tjej denna gång :)

  • Svar på tråden Illa mående
  • Äldre 25 Sep 06:36
    #1

    Kan ju såklart vara så för dig. Men rent generellt (vad jag läst och hört) så mår man sämre om man väntar en tjej. 

  • Äldre 25 Sep 06:50
    #2

    För mig kom illamåendet senare när jag var gravid med min flicka jämfört med när jag var gravid med pojkarna. Men alla tre graviditeterna har varit olika.

  • Äldre 25 Sep 11:58
    #3

    Jag har varit illamående i 2v men inte så mycket bara lite besvär om man säger så

    Men det har gått över nästan nu

  • Äldre 25 Sep 17:24
    #4

    Jag började kräkas kostant från v. 8 och jag kräker än är i vecka 35 nu. Helt omöjligt att behålla frukosten. Jag väntar en tjej. Hört att man mår mer illa med en tjej men vet inte om det är vetenskapligt bevisat.

  • Äldre 25 Sep 18:00
    #5

    Under min första graviditet mådde jag måttligt illa. Mest bara på morgonen men behövde aldrig spy. Blev pojke.

    2a grav. Mådde jätteilla hela dagarna, spydde på morgnarna. Blev tjej.

    Nu 3e grav och är i vecka 8. Mår fruktansvärt dåligt dygnet runt! Sämre än 2a grav. Så tror det blir en till princessa.

  • Äldre 25 Sep 18:44
    #6

    Mina 3 första graviditeter mådde jag pyton dygnet runt och kräktes och det blev 3 grabbar denna mår jag lite illa inte mycket alls och illamåendet har nästan slutat

Svar på tråden Illa mående