• Mickaaan

    Gå ner i vikt inför bröllop - går så segt? ..någon mer?

    Jag ska gifta mig i juni - så jag tänker att det är väl lika bra att ta tag i de överflödiga kilona redan nu - jag är inte speciellt överviktig, har 3-4 kilo för mycket, men ca 7 kilo till trivselvikt. Jag har vi något annat tillfälle också gått ner i vikt, då har det handlat om 10 kilo... vilket jag klarade av på 7 veckor. Nu är jag inne på tredje veckan. Jag har slutat med fika osv mitt i veckan och räknar kalorier, (ca 1400-1500) om dagen .. går på 3 olika pass i veckan sen blir det nån promenad.. Jag tycker att jag skött mig exemplariskt , unnar mig något glas vin på fredagen och lördagen söndagen är jag strikt igen.. men tycker inte att det händer särskilt mycket, till skillnad på tidigare.. behöver jag dra i en annan växel eller kanske bara sitta ner i båten, det har ju trots allt bara gått 2,5 vecka och ligger på ca -1 kilo..

    Jag känner även att med tanke på att vi efter bröllopet mest troligt kommer börja jobba på en liten, så behöver jag verkligen även inför det gå ner mina 7 kilo... vet egentligen inte varför jag stressar så, men..kanske någon mer än jag som av olika skäl är i en period just nu med viktnedgång osv? Kanske kan följas? Lite extra pepp har ju inte skadat någon :)

  • Svar på tråden Gå ner i vikt inför bröllop - går så segt? ..någon mer?
  • Anonym (stor kropp liten kropp)

    Jag förstår inte problemet, om du har 7 kg att gå ner fixar du det galant redan före jul med den hastigheten, och du ska gifta dig först i juni? Vill du gå ner snabbare ska du bara minska kaloriintaget ytterligare, tror inte att det behöver vara svårare än så för dig.

    Jag tror också att det är enklare att gå ner snabbt när man har mer övervikt (som du hade förra gången), både för att du var större och antagligen åt mer då (?) vilket gjorde en större skillnad när du begränsade intaget (stora kroppar behöver mer kalorier för att gå runt), och för att du var ännu mer motiverad. Motivationen är en extremt viktig faktor, jag klarade av att äta jättelite när jag hade 15 kg övervikt, och har mycket svårare att begränsa mig nu och unnar mig mer när jag ligger på normalvikt. 

    Se upp runt jul bara! MYcket julgodis i omlopp då.

  • Mickaaan
    Anonym (stor kropp liten kropp) skrev 2017-09-25 09:12:45 följande:

    Jag förstår inte problemet, om du har 7 kg att gå ner fixar du det galant redan före jul med den hastigheten, och du ska gifta dig först i juni? Vill du gå ner snabbare ska du bara minska kaloriintaget ytterligare, tror inte att det behöver vara svårare än så för dig.

    Jag tror också att det är enklare att gå ner snabbt när man har mer övervikt (som du hade förra gången), både för att du var större och antagligen åt mer då (?) vilket gjorde en större skillnad när du begränsade intaget (stora kroppar behöver mer kalorier för att gå runt), och för att du var ännu mer motiverad. Motivationen är en extremt viktig faktor, jag klarade av att äta jättelite när jag hade 15 kg övervikt, och har mycket svårare att begränsa mig nu och unnar mig mer när jag ligger på normalvikt. 

    Se upp runt jul bara! MYcket julgodis i omlopp då.


    Antagligen är jag lite för ivrig bara :) Känner själv att det viktigaste är att bryta fula ovanor vilket jag faktiskt gjort nu, och det känns super.. med tanke på att jag är på gränsen till choklad missbrukare :P vill nog egentligen gå ner dessa 7 kilona innan bröllopet. Ska på solsemester om 2 månader så vore fint om jag var i mål då men vi får se :) Julgodiset är inget större problem, dock älskar jag som sgt choklad så det kan komma hinder längst med vägen skulle jag tro, men antar att man får ta en dag i taget :)
  • Anonym (stor kropp liten kropp)
    Mickaaan skrev 2017-09-25 09:18:55 följande:
    Antagligen är jag lite för ivrig bara :) Känner själv att det viktigaste är att bryta fula ovanor vilket jag faktiskt gjort nu, och det känns super.. med tanke på att jag är på gränsen till choklad missbrukare :P vill nog egentligen gå ner dessa 7 kilona innan bröllopet. Ska på solsemester om 2 månader så vore fint om jag var i mål då men vi får se :) Julgodiset är inget större problem, dock älskar jag som sgt choklad så det kan komma hinder längst med vägen skulle jag tro, men antar att man får ta en dag i taget :)
    Om två månader kommer du att vara kanske 3-4 kg mindre med din hastighet, och det är väl inte fy skam? Grattis till att du lyckats bryta dina fula ovanor!
  • MeandHim

    Testa att mäta istället för att stirra dig blind på vågen. Tränar du såpass mkt blir det muskler, som väger mer än fett :)

Svar på tråden Gå ner i vikt inför bröllop - går så segt? ..någon mer?