• Li123he

    gastric bypass/sleeve hjälp?

    Hej. Jag har kämpat med vikten större delen av mitt vuxna liv utan resultat jag har både hypotyreos och pcos och har nu gått hos dietist och tränat med sjukgymnast i 6 månader utan större framsteg så nu vill dietisten skicka mig på en möte om magsäcksoperation och jag är livrädd.... vill gärna ha råd från er som gjort dessa operationer.

  • Svar på tråden gastric bypass/sleeve hjälp?
  • Erizajo

    Vad är du rädd för och vad vill du ha svar på?
    Jag har gjort bypass som är mindre riskabel än sleeve (pga större risk för läckage)
    Min operation gjorde jag 2011. Skriv gärna privat mail om du vill.

  • diasdias

    Jag är inte opererad än (men snart). Operationen är verkligen ingenting att vara livrädd för, ju mer jag läser och ju fler jag träffar som är opererade så inser jag att man innan bara hört "skräckhistorierna" och även om man inte kan förneka att de finns så är de förhållandevis ovanliga.

    Svårt att ge ytterligare råd utan att veta vad det är som skrämmer dig, men ta erbjudandet och gå på informationen, det är en lång process innan operation blir aktuellt och du kan alltid backa ur och tacka nej om du känner längs vägen att det inte är för dig. Men det kan också vara det som kommer förändra ditt liv, så påbörja du processen så att du får komma dit och lära dig mer om vad det innebär! Du känner nog ganska snart om känns rätt eller inte. Lycka till Glad

Svar på tråden gastric bypass/sleeve hjälp?