• Äldre 25 Sep 13:59
    4705 visningar
    13 svar
    13
    4705

    Är jag helt bortskämd?

    Jag känner mig så fruktansvärt ensam. Jag ska föda andra barnet när som helst. Sitter hemma med värkar.

    Mina föräldrar har ett företag som tydligen går väldigt bra just nu (men jag är inte uppvuxen med pengar). Imorgon måste de resa bort på en "viktig affärsresa" och kan inte vara barnvakter åt vår stora lillkille, (han älskar momo och mofa). Istället gav de oss en större summa pengar, vad vi ska använda den till vet jag inte (men det var tacksamt då vi inte har så mycket själva). 

    Mina svärföräldrar däremot är djupt skuldsatta. Vi (jag och min man) har nästan ruinerat oss och nästan skilt oss i våra (mest hans) ihärdiga försök att hjälpa dem på fötter. De bor några hundra meter ifrån oss men "kan" inte heller vara barnvakter för att de känner sig "otrygga" med det. Det känns inte heller kul att vara beroende av barnvakter som verkligen inte vill. 

    Vi har inga andra släktingar eller nära vänner som bor i närheten. Nyinflyttade och har inte riktigt lärt känna de andra föräldrarna på dagis. Våra egna vänner bor i helt andra städer.

    Sista alternativet är min syster. Hon är fantastisk men bor långt bort och jobbar dessutom heltid dagtid. Hon har lovat att hjälpa till så gott hon kan men tycker hemkt synd om henne och skäms å mina egna och allas våra föräldrars vägnar. Är dessutom rädd att hon inte ska hinna fram i tid, att jag ska behöva föda i farstun i väntan på att hon ska hinna över.

    Begär jag för mycket??? Hur kan det vara så svårt att ställa upp som barnvakt denna enda, viktiga gång? Hur mycket pengar kan en sån där affärsresa handla om? Och hur jävla tafatt kan man vara? Min man säger att jag ställer för höga krav och att vi borde vara tacksamma för att vi fått pengar. Och det är jag, men blir så himla ledsen och avundsjuk när jag hör vänner berätta om hur deras egna föräldrar kastade sig in i en taxi på väg till förlossningen.

    Jag vill bara känna att någon bryr sig om vårt stora barn, att han ska känna sig trygg när mamma och pappa plötsligt försvinner. Hade vi fått veta detta tidigare hade jag kunnat börja leta efter en barnvakt, men plötsligt nu veckorna innan bf har alla dragit sig ur. Snälla säg till mig om jag är en bortskämd slyngel. Jag är bara så rädd att behöva föda ensam...

Svar på tråden Är jag helt bortskämd?