• ThAf

    Råd om magvärk gravid

    Hej!

    Tänkte fråga här om råd av er.

    Jag har sen nåndag tillbaka fått ont i magen och är nu gravid i vecka 31. Jag har mycket sammandragningar men det har jag haft ett tag och är omföderska så de ju normalt. Kan tex få sammandragningar när jag sitter och äter osv. Idag har det varit mycket så och jag har även haft sen nåndag tillbaka ont upptill I magen. Som att jag är öm och mera känslig, att det gör ont när jag sitter eller bara ligger ner eller om nån kommer emot. Men idag har det blivit värre och de håller sig upptill i magen och går lite nedåt sidorna & runt navelhöjd men mest bara upptill. Gör även ganska ont när jag böjer mig eller bär min yngsta känner mig även emellanåt kissnödig när jag rör mig även fast jag precis varit och kissat. Men de klart att de normalt de med, med tanke på bebisen som ligger i magen och trycker. Jag har inte haft nån foglossning men fick i går molande värk i skinkorna typ men det släppte ju efter en stund.

    Nån som vet vad detta kan vara? Nån som har varit med om liknande? Är det kanske bara nån överansträngning eller bör jag kontakta bm?

    Tacksam för svar

Svar på tråden Råd om magvärk gravid