• Johnnyorange

    Avundas tjejers förmåga att connecta

    Nu kommer jag väl bli kallad bög och fjolla, men det får jag ta. Jag kan avundas tjejers naturliga förmåga att connecta med varandra så snabbt och kunna prata känslor, dela hemlisar med varandra och stöttar varandra i jobbiga stunder i livet.

    Detta kan säkert förekomma killar emellan med. Men rent generellt finns det en jargong oss killar emellan att man ska vara matcho och visa sig stark. Man ska helt enkelt inte visa några svagheter. Är man känslig som kille blir man föraktad. Inte så konstigt att självmordsstatistiken är högre bland oss killar.

  • Svar på tråden Avundas tjejers förmåga att connecta
  • Meriall

    Kan du inte connecta med tjejer då? Tjejer har förmåga att vara så både mot tjejer och killar sven om det är svårt med andra killar pga hur de är borde du kunna ha sådan connection till tjejer...

  • Johnnyorange
    Meriall skrev 2017-09-28 23:34:42 följande:

    Kan du inte connecta med tjejer då? Tjejer har förmåga att vara så både mot tjejer och killar sven om det är svårt med andra killar pga hur de är borde du kunna ha sådan connection till tjejer...


    Nja jag har svårt att connecta med folk överlag. Känner mig som ett ufo i de flesta sociala sammanhang.
  • Carambolan

    Mycket bra exempel på varför vi behöver mer genuspedagogik i förskolan.

Svar på tråden Avundas tjejers förmåga att connecta