• MariiaF

    Gravid eller vad? Förvirrad söker råd

    Hej! Är smått förvirrad här hemma och behöver lite synpunkter och råd. Jag har ätit vinelle minipiller och alltid haft blödningar, som mens varje månad. När jag missat ngt piller så har jag fått en lätt blödning varje gång. Senast "mens" hade jag 8-11 sept och missade två piller pga resa 16-17 sept och har haft regelbundet sex innan, under och efter missen av piller. Den 30 sept och 1 okt hade jag brun flytning och ingenting mer. Testade med gravtest den 6 oktober och negativt. Kan det vara så att jag testat för tidigt eller var flytningen min "mens"? Jag blir helt förvirrad för att jag har inga direkta gravsymptom förutom att jag är trött och lätt illamående då och då men det kan ju bero på m0nga saker.... Hur hade ni resonerar i min sits? När kan jag testa igen isåfall? Tack för lite resonemang och tankar .

  • Svar på tråden Gravid eller vad? Förvirrad söker råd
  • Långbenopluto

    Du har testat för tidigt. Ta ett test omkring den 11;e så bör du få ett pålitligt resultat.

    Ville du inte bli gravid skulle du ha använt ett annat p-medel eftersom du missade 2 dagar.

  • MariiaF

    Tack för ditt svar... misstänkte att det kanske skulle kunna vara för tidigt. Jag tar ett nytt test och litar på det sen. Jo, jag vet att man vör skydda sig med t ex kondom 1 vecka men skulle det vara en graviditet så är det välkommet då vi pratat om barn men kanske inte riktigt än. Tack igen!

  • MariiaF

    Liten uppdatering! Fortsätt testa svagt svagt men tog ett digitalt babyplan i fredags som visade pregnant och testade i morse med apoteket i hopp om starkt streck men icke. Nu blir detvringa barnmorskan. Kan man få digitalt falskt positivt?

    Förvirrad minst sagt fortfarande.

  • lilaemma
    MariiaF skrev 2017-10-30 07:37:44 följande:

    Liten uppdatering! Fortsätt testa svagt svagt men tog ett digitalt babyplan i fredags som visade pregnant och testade i morse med apoteket i hopp om starkt streck men icke. Nu blir detvringa barnmorskan. Kan man få digitalt falskt positivt?

    Förvirrad minst sagt fortfarande.


    Nej, du kan inte få falskt positivt, men det är väldigt vanligt att få sk kemisk graviditet, att ägget inte fäster ordentligt utan stöts ut direkt när mensen skulle komma. Tror att risken för det dessutom är någit högre om du äter minipiller eftersom det de ska göra är just att hindra ägget att fästa i livmodern. Hur många dagar har du fått svagt positivt?
Svar på tråden Gravid eller vad? Förvirrad söker råd