• Äldre 15 Oct 13:34
    4134 visningar
    2 svar
    2
    4134

    Gravid och huvudvärk - hur lindra?! Tips

    Hej

    Jag har fruktansvärd huvudvärk. Haft ganska mycket den senaste veckan.. I vanliga fall är det enda som hjälper för mig att ta Ipren och Alvedon. Men nu när jag inte får ta Ipren eftersom jag är gravid (I vecka 14) och Alvedon hjälper inte alls. Har ni tips vad som hjälpt er?

    Ska prata med BM men tänkte om någon har tips precis just nu då jag mår så illa av huvudvärken och har en liten sjukling på ett år att ta hand om..<3

  • Svar på tråden Gravid och huvudvärk - hur lindra?! Tips
  • Äldre 15 Oct 14:45
    #1
    Wilbo80 skrev 2017-10-15 13:34:50 följande:

    Hej

    Jag har fruktansvärd huvudvärk. Haft ganska mycket den senaste veckan.. I vanliga fall är det enda som hjälper för mig att ta Ipren och Alvedon. Men nu när jag inte får ta Ipren eftersom jag är gravid (I vecka 14) och Alvedon hjälper inte alls. Har ni tips vad som hjälpt er?

    Ska prata med BM men tänkte om någon har tips precis just nu då jag mår så illa av huvudvärken och har en liten sjukling på ett år att ta hand om..<3


    Wilbo80 skrev 2017-10-15 13:34:50 följande:

    Hej

    Jag har fruktansvärd huvudvärk. Haft ganska mycket den senaste veckan.. I vanliga fall är det enda som hjälper för mig att ta Ipren och Alvedon. Men nu när jag inte får ta Ipren eftersom jag är gravid (I vecka 14) och Alvedon hjälper inte alls. Har ni tips vad som hjälpt er?

    Ska prata med BM men tänkte om någon har tips precis just nu då jag mår så illa av huvudvärken och har en liten sjukling på ett år att ta hand om..<3


    Jag är gravid i v 22 och har de senaste månaden haft problem med huvudvärk. Det kan ju bero på olika saker men min huvudvärk kommer pga spänningar . Jag är så stel i nacke och axlar eftersom jag har blivit lite framtung. För mig hjälper mycket massage som min sambo ger och nackövningar, varma bad och värmedyna/ vetekudde. Använder mig mycket av min foamroller samt spikmatta. Dricker mycket vätska också, försöker åtminstone få i mig ca tre liter vatten.

    Som sagt nu kan ju din huvudvärk bero på annat men det hör hjälper mig mycket. Hoppas det löser sig för dig och att du kommer till att nå bättre !
  • Äldre 15 Oct 19:45
    #2

    Jag brukar också ha rätt mycket huvudvärk och har svårt att få bort den utan Ipren eller liknande.

    Har du provat ta koffeintabletter? Har kört på 2 Alvedon och en koffeintablett, brukar funka ganska bra.

    Annars som fg skrev massage, kanske spikkudde om det beror på spänd nacke.

Svar på tråden Gravid och huvudvärk - hur lindra?! Tips