• Sheltielife

    Dröm om tvillingar samband med ägglossning

    Detta låter kanske jätte flummigt men ville ändå skriva!

    Jag är gravid i vecka 6 (5+3) när jag hade min ägglossning hade jag super ont på kvällen (har alltid de samma med äl) och på morgonen va smärtan borta (pga att jag hade ägglossning under natten) just denna natten när jag hade min ägglossning drömde jag att jag blev gravid med tvillingar!

    Tänkte inte så mycket mer på de men då visste jag inte att jag blev gravid.

    Nu sitter jag här o tänker "kan de vara så att min kropp kände på sig att de blev tvillingar?" Kanske två ägg släppte? Kanske de delade sig?

    Nu är ju detta bara roliga spekulationer i väntan på ultraljud om några veckor! Inget dö seriöst eller så utan mest bara en rolig grej.

    Men ni som har varit/är gravida med tvillingar kände ni på er redan innan ni fick de bekräftat på ultraljud? :) någon annan som hade en "sann dröm" innan ni fick bekräftat att ni va gravida med tvillingar? :)

  • Svar på tråden Dröm om tvillingar samband med ägglossning
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag tror mer du ska efter känslan i vaket tillstånd. Känns det som en eller två om du känner efter? Din kropp vet ju redan, så du borde kunna känna det. Jag har inte gått tvillingar men alltid kunnat känna könet på barnet jag väntar tex. Däremot drömde jag ofta att det blev "fel" kön så det litar jag mindre på :P

  • Sheltielife
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-10-16 15:27:48 följande:

    Jag tror mer du ska efter känslan i vaket tillstånd. Känns det som en eller två om du känner efter? Din kropp vet ju redan, så du borde kunna känna det. Jag har inte gått tvillingar men alltid kunnat känna könet på barnet jag väntar tex. Däremot drömde jag ofta att det blev "fel" kön så det litar jag mindre på :P


    Jag vet faktiskt inte :O tänker ju på detta ang tvilling o de känns som de e två men tror de kan vara drömmen som påverkat mina tankar. Känns som pojke o de e jag ganska säker på av någon oförklarlig anledning :P har vart gravid med flicka innan o de e inte samma känsla denna gången!
  • Anonym (Inget)

    Jag kände inte ett dugg, fick veta först på UL att det var tvillingar

  • LFF

    Hade inte en tanke på att det skulle kunna vara tvillingar. Blev världens chock när gynekologen sa att det var två där inne när jag gjorde VUL i v7+5. Det närmaste jag har tvillingar i släkten är min farmors syster som har tvillingar. 

Svar på tråden Dröm om tvillingar samband med ägglossning