• Anonym (*_*)
    Äldre 17 Oct 20:43
    1492 visningar
    7 svar
    7
    1492

    Är det ägglossning

    Gjorde precis ett ägglossnings test och de blev svagt. Betyder det att ägglossningen kommer snart? 
    Eller hur tänker man? 

  • Svar på tråden Är det ägglossning
  • Anonym (*_*) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 20:45
    #1

    Såhär ser det ut.

  • Anonym (Olika­)
    Äldre 17 Oct 20:45
    #2

    Det beror på var i cykeln du befinner dig och hur de såg ut innan om du testat förr. Svaga streck kan man nämligen få cykeln igenom. Har de gått från helt blankt till streck närmar du dig nog äl.

  • Anonym (*_*) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 20:49
    #3
    Anonym (Olika) skrev 2017-10-17 20:45:33 följande:

    Det beror på var i cykeln du befinner dig och hur de såg ut innan om du testat förr. Svaga streck kan man nämligen få cykeln igenom. Har de gått från helt blankt till streck närmar du dig nog äl.


    Detta är första testet. jag har ingen aning om de ska vara ägglossning nu eller inte egentligen. 

    Jag fick ljusa sträck på gravtestet i slutet av september/börjar av oktober. 
    Mellan 30sep-4okt så hade jag bruna flyttningar
    mellan 7-10 okt så hade jag blod, mycke och med mörka klumpar i. så tror att de blev ett missfall. 

    Enligt mina två appar så ska jag ha ägglossning den 15okt eller den 21 okt.
  • Anonym (Olika­)
    Äldre 17 Oct 21:02
    #4
    Anonym (*_*) skrev 2017-10-17 20:49:38 följande:
    Detta är första testet. jag har ingen aning om de ska vara ägglossning nu eller inte egentligen. 

    Jag fick ljusa sträck på gravtestet i slutet av september/börjar av oktober. 
    Mellan 30sep-4okt så hade jag bruna flyttningar
    mellan 7-10 okt så hade jag blod, mycke och med mörka klumpar i. så tror att de blev ett missfall. 

    Enligt mina två appar så ska jag ha ägglossning den 15okt eller den 21 okt.
    Har du regelbunden mens eller oregelbunden? Lätt räkna ut äl ifall den är regelbunden, annars lite svårare. Äl inträffar 14 dagar före mens. Du måste ju skrivit nåt i appen för att den ska räkna, men det skiljer ju massor.
  • Anonym (*_*) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 21:36
    #5
    Anonym (Olika) skrev 2017-10-17 21:02:14 följande:
    Har du regelbunden mens eller oregelbunden? Lätt räkna ut äl ifall den är regelbunden, annars lite svårare. Äl inträffar 14 dagar före mens. Du måste ju skrivit nåt i appen för att den ska räkna, men det skiljer ju massor.

    den räknas på regelbunden. oftast så är den regelbunden eller kanske inte nu när jag ser de uppställt såhär.... 


    19-25 juni
    1-5 augusti
    31-7 augusti/september
    30-4, 7-10 september/oktober

  • Anonym (Olika­)
    Äldre 17 Oct 22:49
    #6
    Anonym (*_*) skrev 2017-10-17 21:36:43 följande:

    den räknas på regelbunden. oftast så är den regelbunden eller kanske inte nu när jag ser de uppställt såhär.... 


    19-25 juni
    1-5 augusti
    31-7 augusti/september
    30-4, 7-10 september/oktober


    Hur många dagar du har mens är helt ovidkommande. Det är dagarna mellan första mensdag tills nästa första mensdag man räknar. Man bör räkna 6 cykler bakåt också för att se en tendens. Du hade dessa 3 cykler menscykler på 42 dagar, 30 resp. 30 dagar. Man kan alltså inte räkna ut äl utifrån endast 2 regelbundna cykler. Efter missfall vet man inte heller när äl infaller- kan bli lite hur som helst. Men fortsätt testa, sexa ändå (jag menar vänta inte in positivt äl-test!) och håll koll på äl-symptom också.
  • Anonym (*_*) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 23:30
    #7
    Anonym (Olika) skrev 2017-10-17 22:49:50 följande:

    Hur många dagar du har mens är helt ovidkommande. Det är dagarna mellan första mensdag tills nästa första mensdag man räknar. Man bör räkna 6 cykler bakåt också för att se en tendens. Du hade dessa 3 cykler menscykler på 42 dagar, 30 resp. 30 dagar. Man kan alltså inte räkna ut äl utifrån endast 2 regelbundna cykler. Efter missfall vet man inte heller när äl infaller- kan bli lite hur som helst. Men fortsätt testa, sexa ändå (jag menar vänta inte in positivt äl-test!) och håll koll på äl-symptom också.


    Okej. Började inte skriva ner mensen förens dessa månader. Vi bestämde oss i september för att försöka med ett syskon. (Me dom andra så har jag bara behövt kolla på ett par kalsonger för att bli gravid ungefär).

    Om man har sex o de spänner i nedre delen av magen efteråt är de något gott tecken?

    O om de känns obehagligt när man har sex ??
Svar på tråden Är det ägglossning