• Anonym (#bonnjävel)

    Etiketter på porslin, kavajer och så vidare

    Ett litet tips till er som vill verka lite tjusiga och exklusiva; ta bort plastetiketten från era iittalaglas och Höganässkålar, sprätta bort märker från ärmen på kavajer och rockar. Syftet med dessa är att underlätta i hanteringen av varor i affären och inte för att du ska kunna visa för grannen vad du har råd med. Tydligare klassmarkör får man leta efter.

  • Svar på tråden Etiketter på porslin, kavajer och så vidare
  • Anonym (#bonnjävel)
    Anonym (LOL) skrev 2017-10-17 22:24:18 följande:

    Tar du tipex på dina tavlor också, så ingen ser vem som målat dom?

    För mig känns det mer som att de som inte gillar att man ser vad  det är för grejor folk har, det är dom som har billiga grejor,  och som hoppas att andra inte ska märka det. Därför tar de bort lapparna. 


    Inte jämförbart exemepel.
  • Anonym (x)
    Anonym (#bonnjävel) skrev 2017-10-18 05:41:14 följande:
    Som varande överklass ska du väl inte frånta oss medelklassrepresentanter detta enkla nöje?

    Klassförakt åt båda håll kommer finnas så länge det finns klasser.
    Ja, Klassförakt kommer alltid att finnas och gödas av svaga och osäkra människor. 
    Skit du i hur folk gör med sina små lappar, och fokusera på att må bättre istället. 
  • Kusin Krakel
    Anonym (Ta INTE bort etiketterna!) skrev 2017-10-17 22:46:16 följande:

    Nej, nej, nej! Ta INTE bort etiketterna!

    Jag var, för bara några veckor sedan, på Metropol i Sthlm och lämnade in en glassamling om 24 glas tillverkade av en specifik designer på en specifik plats. Både designers märke, liksom platsens märke fanns kvar på samtliga utom 5 glas.

    Resultatet: värda 15 tkr mindre pga att dessa sabla märken inte fanns med.


    Tänker också så, har en del keramik som jag köpt begagnat, ,med etiketten för verkstan kvar, inte pillar jag bort den. Vill nån irritera sig får de göra det. Mitt porslin är inte ens värdefullt ekonomiskt, men jag uppskattar att upphovsmannen synliggörs.
  • Panduro
    Anonym (#bonnjävel) skrev 2017-10-18 05:38:37 följande:

    För att det är en märkning som används för att butikspersonalen ska kunna skilja på de olika kavajerna. Vet du vilken lapp jag menar? Den som sitter på utsidan av ärmen.


    Är det faktiskt till för det? Har aldrig ägt ett sådant plagg men har ändå svårt att tro att det är meningen att man ska sprätta bort lapparna.
  • Anonym (hihihi)

    Komisk tråd, skrattar högt här. VEM BRYR SIG? Kan inte förstå att ni ens orkar diskutera ämnet Drömmer

  • MajaMaria79

    Jag låter märkena vara kvar på glasen, men mest för att de är så svåra att få bort. 

    Den oftast väldigt löst fastsydda lappen på utsidan av kavajärmen sprättar jag dock alltid bort. Jag tycker att sättet den är fastsydd på visar tydligt att den bara är tänkt att sitta där provisoriskt. 

    etikett-kavaj

  • Anonym (#bonnjävel)
    MajaMaria79 skrev 2017-10-18 10:36:15 följande:

    Jag låter märkena vara kvar på glasen, men mest för att de är så svåra att få bort. 

    Den oftast väldigt löst fastsydda lappen på utsidan av kavajärmen sprättar jag dock alltid bort. Jag tycker att sättet den är fastsydd på visar tydligt att den bara är tänkt att sitta där provisoriskt. 


    Håller med dig!
  • Panduro
    MajaMaria79 skrev 2017-10-18 10:36:15 följande:

    Jag låter märkena vara kvar på glasen, men mest för att de är så svåra att få bort. 

    Den oftast väldigt löst fastsydda lappen på utsidan av kavajärmen sprättar jag dock alltid bort. Jag tycker att sättet den är fastsydd på visar tydligt att den bara är tänkt att sitta där provisoriskt. 


    Jasså Jasså, skullr aldrig ens komma på tanken att det är meningen man ska ta bort den.
Svar på tråden Etiketter på porslin, kavajer och så vidare