• Anonym (Ts)

    Smärta och hugg i livmodern efter sex

    Onsdags förra veckan tog jag ur min hormonspiral då vi ska starta bebisverkstad. Två dagar efter fick jag var jag tror är mens. Blödde normalt första två dagarna, efter det kraftiga blödningar som varar någon timme för att sen bli normal igen.

    Ikväll var första gången vi hade sex sen spiralen togs ur. Efter jag kom, precis när han kom så började det hugga till i magen, omkring livmoder och äggstockar. Han kom åt tappen men har aldrig varit känslig för det förut, inte ens under sex. Det gör ont hela tiden och hugger. Lite smått illamående på grund av smärtan. Gör mest ont på höger sida, känns som något trycker emot där. När jag gick ur sängen fick jag blodtrycksfall då det svartnade för ögonen och ringde rejält i öronen vilket jag brukar få varje gång men inte så mycket.

    Vad kan smärtan bero på?

  • Svar på tråden Smärta och hugg i livmodern efter sex
  • Anonym (Ts)

    Just det, glömde skriva med att smärtan trycker lite mot rumpan och går ner i benen.

  • Jaybe

    Jag råkar ut för precis samma sak, inte varje gång, men med några månaders mellanrum. Efter sex så känns det som att högra äggstocken, livmodern och tappen ska gå sönder av smärta. Nästan som en kombo av smärta, ilningar och sammandragningar som ilar bak åt ändtarmen. Så fort jag bara vrider mig i sängen så ylar jag av smärta. Håller i sig en timme direkt efter sex och sen avtar det lite i taget. Har aldrig haft problem förr men tog bort en spiral som strulade i våras och funderar om det kan ha nåt med det att göra?

Svar på tråden Smärta och hugg i livmodern efter sex