• polf

Bf juli 2018

Mamma till S skrev 2018-02-05 12:48:49 följande:

Åh så overkligt, en liten pojke som ligger o skrotar i magen. Rul idag o allt var bra o såg normalt ut, flyttad 2 dagar så är i v 18+0 idag då :) är så rörd o glad o helt pirrig i kroppen. Att få uppleva denna resa igen!! Så dom senaste dagarna har det varit bebis jag känt o inte bara inbillning!

Åh helt underbart!

Vi ska göra det om 10 dagar. Då är jag 19+6. Tiden går såååå långsamt just nu. Det var så längesen vi fick se bebis. Känner verkligen av dessa ?spökveckor?.
  • polf
    Hermioney skrev 2018-02-05 13:31:06 följande:

Spökveckorna är ju strax efter vecka 10 när man närmar sig andra trimestern

Nja, kanske för dig då :) men det är ju väldigt olika. I v10 mådde jag illa som bara den och kunde inte äta. De senaste två - tre veckorna har jag inte känner något alls, bara mått bra. Så visst finns det spökveckor i andra trimestern . :)
  • polf
    Horisonten skrev 2018-02-10 10:07:39 följande:

God morgon på er :)

Hur många har börjat fundera på namn och så här inne? Tycker de är svårt och hitta något namn,speciellt och komma överens om något både jag och min man gillar. Och tycker pojknamn är svårast. Någon som har några idéer eller tips åå namn? Vore lite kul och se hur andra tänker :)

Sen någon som gör RUL i veckan? :)

Trevlig helg på er

Vi har bara flicknamn som vi gillar. Är ganska ense faktiskt. Vi älskar ett namn dock som mina föräldrar och hela min sida hatar. Det är ett känsligt namn pga ursprunget vi har. Så vi får se... annars har vi två andra. Men pojknamn - inte ett endaste. Haha

Vi har rul på torsdag! Så nervös och förväntansfull. Längtat efter denna dagen i månader nu!
  • polf
    tiiitti skrev 2018-02-12 14:42:37 följande:

Varit på RUL nu :) allt såg fint ut

Blir en lillebror :)

Åh gud vad skönt! Kul med lillebror, hade du någon känsla av att det skulle bli lillebror?

Vi ska på rul på torsdag, är sömnlöst nervös!!
  • polf
    Mamma till S skrev 2018-02-13 08:06:35 följande:

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)

Jag är i v19 (18+4) jag kanskeee har känt en gång. Annat inget. Jag är så nervös inför rul. Känns inte alls bra. :(
  • polf
    Mamma till S skrev 2018-02-13 08:54:15 följande:

Kände inte alls mkt innan heller o inte nu heller dock! Allt såg ju bra ut på rul o bebis mådde bra o är frisk. Så får ju gå på det men vill ju känna nånting.. Nån bekräftelse liksom.

När har du rul? Kommer gå bra <3

Ja man är ju medveten om att det inte är något konstigt att inte känna eller så. Men man kan ju inte hindra denna jäkla oro som smyger sig på.

På torsdag! Så nu längtar vi med lite av en skräckblandad förtjusning.
  • polf
    tellis mom skrev 2018-02-13 10:57:52 följande:

Jag känner heller inte speciellt mycket. Va jätte nervös innan RUL men allt såg ju bra ut så just nu går jag bara och längtar efter att få känna bebisen ordentligt . jag har moderkakan i framvägg den här gången.

Vad härligt att ändå få det bekräftat. Grattis! :) jag vet inte hur min moderkaka sitter riktigt. Och vet man att den är i framvägg så kanske man kan lugna sig lite (hoppas jag) om man inte skulle känna så mycket. :) hoppas du känner något snart :)
  • polf
    kattnos skrev 2018-02-15 09:27:43 följande:

Skickar lite pepp, det kommer att gå fint! :)

Tack!!

Kl 14 har jag tid, tänker alla hemska tankar och bygger upp senarion om hur jag ska tackla tragiska besked. Hopplös är jag ha ha
  • polf
    Iowhannah skrev 2018-02-16 14:09:35 följande:

Hur gick det? :D

Inte så bra. Bebisen låg upp och ner, långt ner. Så kunde i princip inte mäta något. Har fött återbesökstid. Om en vecka. Så jobbigt att vänta..
  • polf
    Iowhannah skrev 2018-02-16 17:30:41 följande:

Men nej, vad tråkigt! Men den lever iaf?

Ja, vi fick se ett pickande hjärta och rörelser. Men behöver ju kontrollera allt, som rul är till för :)
  • polf

Hej!

Är det någon här som har fått smärtsamma sammandragningar ännu? Jag har haft det sen i lördags. Lite böttre idag. Men foglossningen är värre idag. Väntar på att bli uppringd nu så får jag se. Är så stressad för att jag är borta från jobbet så mycket :(

Svar på tråden Bf juli 2018