Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-01-23 14:54:53 följande:

Vad skönt att du har en så förstående chef :) Hoppas du känner att du kan slappna av hemma nu, utan dåligt samvete över jobbet.

Ja det känns riktigt bra!! Är så glad för det!

Men åh. Det känns inge vidare nu. Har fått världens huvudvärk på allting! Vill ju va pigg, orka, vill träffa människor, jobba! O framförallt må bra såklart! Har ju två vildingar hemma som jag vill slippa ha dåligt samvete över att inte räcka till!! Barnen är förstående men ändå! Usch så jobbigt detta blev, är bara så ledsen just nu!!!
  • Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-01-24 09:21:05 följande:

Ja det he vetkligen verkligen inte varit lätt. Vi visste ju att jag skulle komma att må dåligt och skulle få ganska illa foglossning igen men inte att de skulle bli såhär illa som denna gången. Det har varit ett rent helvete men det är SÅ värt det när bebis kommit!! :) <3

Åh vad skönt med en bra och förstående chef. Som vetkligen ser och bryr sig om sina anställda. De är så värdefullt. Låter bra med vila. Förstår dig. När man mår så dåligt är de ju inte bara fysiskt utan det tar ju så myclet psykiskt på en också. Har du någon bra bm eller läkare som du även kan prata med om hur du känner dig och mår rent psykiskt i allt detta?

Så lite så. Var rädd om dig nu :)

Visst ör det konstigt ändå? Att man mår skit o man står ut, för som du säger, det är såå värt det :D men det känns mellanåt tröstlöst , usch! Får inte i mig nånting o har idag köpt det jag bara är sugen på, kokosbollar, hopps det funkar ...

Verkligen, det gör såå mkt o det känns så bra! Var till bm idag, har världens bästa o mysigaste barnmorska, har velat haft henne sen sonen låg i magen hehe så vart tokbra! Var dit idag o fick träffa en jättebra läkare som sjukskrev mig i 1 mån framåt, såå skönt! Släppte en sten från bröstet en stund! Hoppas o ber till högre makt att det släpper snart, envisa illamående!! Vill börja njuta o inte vara bunden till sängen mer!

Baaah!

Tack, o detsamma <3 :)
  • Mamma till S
    amandarahh skrev 2018-01-24 15:24:20 följande:

Ska tillägga att resultatet på KUB 1:1400 gör mig nervös. Trots att risken räknas som låg. Vi gick inte vidare och gjorde fler tester. Framförallt för att vi var så nervösa inför KUB och inte orkar gå igenom det känslosvallet igen.

Jag har också börjat få känningar av foglossning. Men bara vissa dagar. Värker i blygdbenen och strålar av smärta när jag sätter ner fötterna när jag går. Andra dagar känns det inget alls. Yogar fortfarande som tidigare några gånger i veckan. Går 10 000 steg/dag utöver det.

Känner babyn röra sig i magen. Har känts tidigare för varje graviditet.

Förstår din oro men siffrorna är ju bra :)

Vänd på det o se att chansen är större än risken för ett sjukt barn! :) Men jag vet precis hur det känns! Varit där. Nu denna gång fick vi bra siffror men oron finns ju ändå.

Mysigt att du känner! Hur känns det?

Tror jag känt nått jag också, som nå fladder liksom, svårt o beskriva men nånting är det! :)
  • Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-01-24 15:56:25 följande:

Blir så avundsjuk på er som lyckats känna bebis redan. Längtar så!! Är ju nervös och orolig även om de är min 3 och ser ju att magen växer på som bara den men ändå orolig. Hur började ni känna de första rörelserna och när? Inte så länge sen men minns inte helt ut de kändes.

Fick idag också veta att psykologen min bm har skickat remiss till har en väntetid på 1-2 månader innan hag kan få tis. Så har jag tur kanske jag en tid om kanske 3 månader...bara att hålla ut antar jag. På fredag skall jag iallafall och träffa min bm. Känns bra och skönt.

Du kanske har känt men tänkt att det vart tarmar eller nå annat? Men jag förstår dig så, ibland känns det som inbillning bara, att man inte är gravid... Vill ju ha en såndär fin o vacker gravid mage jag med. Åh. Jag tror jag känt av liten, det känns som nå fladder på nå vis.

Men nej så segt, vilken väntetid, så hoppas jag o håller tummarna att det blir bara 1 mån väntetid, så drygt ?/
  • Mamma till S
    amandarahh skrev 2018-01-24 22:06:14 följande:

Förresten, vad fick ni andra för svar på KUB? Vi blev erbjudna NIP eller vad det heter, men min man kände att det fick räcka och jag gick med på det utan att tänka. Nu vet jag inte om jag ångrar mig. Kontrollbehovet säger sitt helt enkelt.

Vi fick 1:18000 på down s o på andra fick vi 1:20000 så det är ju bra men oron finns ändå.. Men jag tänker inte på det eller jag tänkte inte på att gå vidare med det.. I vissa län, blir man erbjuden både kub o nip eller hur funkar det? Här blir man erbjuden kub efter 35, innan får man bekosta själv, det gjorde vi i både denna o förra graviditeten. Även om det inte säger så mkt egentligen så känns de ändå skönt på nå vis o ?veta?
  • Mamma till S
    Horisonten skrev 2018-01-25 10:45:19 följande:

Ja jo funderar på de ibland om jag kanske senaste dagarna känt men är så osäker då de isåfall varit så svagt/dovt och likaväl kunnat vara tarmarna. Bara och vänta tids nog kommer de väl. Men vore skönt om de kom snart. För känner mig så nervös och orolig kring om allt är bra sär inne och om bebis lever :?( även om jag ser och märker att magen växer så vet jag inte. Ändå orolig ju. Gjorde ju ultraljud den 20/12 och då var allt bra och bebis rörde sig som bara den. Men länge sen nu. Usch denna ständiga oro :?(

Håller så med dig! Man Oroar sig så mkt i onödan tror jag, man vet att allt ör bra i magen men ändå! sen känner man bebis, då ska man väl oroa sig för att man inte känner så ofta. Ja! Men jag Är helt med dig, är precis likadan! Jag är säker på att de va liten igår jag kände, det kan inte ha varit nå annat. Så jag hopps. Såg ju också liten på ul, senast i ja, runt den 7/1, allt såg kanon ut men som du säger, oron ligger o gnager där!! Men det kommer snart , då kommer vi få ont av alla sprakar haha . Vill att des ja synas jag, en riktigt mage o inge godismage ;P
  • Mamma till S

Har ni mkt rikliga flytningar, nu menar jag mkt? Är i v 17+1 o idag har det vart mkt, nu slog det mig att det kan va fostervatten? Eller slog mig, googlade såklart å fick upp det ?värsta? ... Dom luktar inget men känner lite obehag i magen nu bara... Att det läcker lite.. :( ?

• Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-01-28 12:25:00 följande:

Vecka 17+0 med första barnet.

Vecka 17+0 (idag) med andra barnet.

Så fin du är!! Mysigt.

På mig syns det inte alls. Trist! Mest, fet.
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-01-28 14:32:14 följande:

Jag hade mycket flytningar under första trimestern men nu har de avtagit en hel del. På morgonen är det mer, men det har väl samlat på sig under natten gissar jag.

Om det fortsätter och din oro inte släpper så ring mvc i morgon så kan de nog hjälpa dig rätt.

Ringde 1177 som var i kontakt med gyn o dom sa att de lät normalt o att de inte lät akut, att man ska behöva oroa sig för allt hela tiden. Men gyn ville att jag skulle kontakta bm imorn för urinprov? Lugnade mig inte jättemkt men får avvakta då!

Dom rinner ju inte längst benet men dom känns liksom, svårt o förklara men är nog normalt ändå ...
  • Mamma till S
    malikan skrev 2018-01-28 14:50:32 följande:

Jag har haft likadant men börjar lugna sig nu. Sprang på toa en gång i halvtimmen första typ 12 veckorna för trodde jag började blöda hela tiden

Oj va jobbigt! Ja här har det också varit ibland att man tror det ska va blod när man torkar sig!! Hm. Konstigt att man hela tiden ska ha nått att oroa sig för... Men hoppas de är normalt bara o att de inte blir nå mer då. Får rådfråga bm imorn, se va hon säger :)
Svar på tråden Bf juli 2018