Horisonten skrev 2018-02-23 12:01:16 följande:
Ja jag har ju extremt smärtsam foglossning som började i v 12 redan men som bara blivit värre och värre. På ryggen kan jag inte alls lika på sen några veckor pga det gör ont men även för jag mår ännu mer illa och känner mig konstig då.
Men jag har ju foglossning både i ryggen,framfogen,ljumskarna och höfterna och att det strålar ner i framsida lår ofta. Så väldigt svårt att gå. Så går ju med kryckor ute för att få någon som helst avlastning och lindring. Sen går jag även och få akupunktur och har glidlakan i sängen och foglossningsbälte som hjälper sådär.
Men har du pratat med någon sjukgymnast för att få hjälp? Finns ju övningar som kan hjälpa,kudde mellan knänen när du ligger ner,tänka på hur du står,går och sitter. Sen finns ju tens apparat som man kan låna som kan lindra,foglossningsbälte,ev akupunktur. Skulle råda dig att kontakta sjukgymnast så du får just den rätta och bästa hjälpen för just dina besvär
Såna besvär har ju inte jag.
Jag undrade mest om det var fler som inte har ont.
Jag har bara ont nån gång ibland förutom ryggen som gör ont om jag lägger mig på rygg.
Är jag konstig som inte har ont konstant? Borde alla ha ont av foglossning nu? Jag oroar mig för att benen inte kommer öppnas upp så den inte kommer ut :-|
21+3 idag