Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

Sopp skrev 2018-02-19 11:35:34 följande:

Förra veckan kände jag flera gånger om dagen men nu känner jag typ ingenting. Är också väldigt orolig då jag hört att när man väl börjat känna ska man fortsätta känna :( samtidigt känns det ?onödigt? att kolla upp det då det ändå är för tidigt för en bebis att överleva utanför magen (17+4)

Du kan känna en dag och sen kan det gå veckor innan du känner igen. Den har en stor simbassäng nu. Det är inte förrän efter vecka 26 man ska känna den varje dag när simbassängen blir en plaskdamm
  • Hermioney
    Iowhannah skrev 2018-02-19 19:37:44 följande:

Här har det blivit mer och mer livat i magen, snart känns det nog utanpå också. Jag har fått några rediga sparkar i dag, någon så högt upp som ovanför naveln :)

Och jag som gått och undrat vad som börjat kännas ovanför naveln

Jag trodde det skulle kännas längre fram i tiden

21+0 imorgon
  • Hermioney

Har alla här smärtsamma foglossningar?

Jag har bara lite ont nån gång ibland men jag kan inte ligga på rygg för det gör ONT allra längst ner i ryggen. Känns som att ligga på två stenar.

-Nån annan som har samma?

• Hermioney
    Horisonten skrev 2018-02-23 12:01:16 följande:

Ja jag har ju extremt smärtsam foglossning som började i v 12 redan men som bara blivit värre och värre. På ryggen kan jag inte alls lika på sen några veckor pga det gör ont men även för jag mår ännu mer illa och känner mig konstig då.

Men jag har ju foglossning både i ryggen,framfogen,ljumskarna och höfterna och att det strålar ner i framsida lår ofta. Så väldigt svårt att gå. Så går ju med kryckor ute för att få någon som helst avlastning och lindring. Sen går jag även och få akupunktur och har glidlakan i sängen och foglossningsbälte som hjälper sådär.

Men har du pratat med någon sjukgymnast för att få hjälp? Finns ju övningar som kan hjälpa,kudde mellan knänen när du ligger ner,tänka på hur du står,går och sitter. Sen finns ju tens apparat som man kan låna som kan lindra,foglossningsbälte,ev akupunktur. Skulle råda dig att kontakta sjukgymnast så du får just den rätta och bästa hjälpen för just dina besvär

Såna besvär har ju inte jag.

Jag undrade mest om det var fler som inte har ont.

Jag har bara ont nån gång ibland förutom ryggen som gör ont om jag lägger mig på rygg.

Är jag konstig som inte har ont konstant? Borde alla ha ont av foglossning nu? Jag oroar mig för att benen inte kommer öppnas upp så den inte kommer ut :-|

21+3 idag
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-02-23 12:30:00 följande:

Okej men skulle ändå råda dig till att söka hjälp med övningar eller så innan se ev blir värre. Tänkte liksom ju tyngre och större man blir desto mer belastning blir det ju för ryggen. Jag sökt ju sjukgymnast redan innan denna graviditeten för att bygga upp kroppen. Då jag visste att skulle jag bli gravid igen så skulle foglossningen komma tidigare och troligtvis bli ännu värre.

Så tänker kan du lindra så du inte alls får ont och de inte blir värre är det ju värt det.

Ne du är inte konstigt och alla får inte ont av foglossning. En del får de ju att lukra upp sig utan att de känner något ju. Tror inte du behöver oroa dig. Men prata med bm så kanske kan lugna dig. Min foglossning blir ju väldigt mycket värre om jag rör mig mycket pch så.

Kanske att du känner din mer om du rör dig mer,gör en viss rörelse eller just ligger på rygg. De första är att tänka på hur du går och så. Och ev bälte. För mig hjälpt bälte mycket bra när jag väntade första barnet när jag bara hade foglossning i ryggen och inte alls så illa som andra och denna graviditeten.

Kanske därför. Jag rör mig knappt. Jag ligger ner så mycket jag kan.

Det känns svagt ibland när jag väl rör mig.
  • Hermioney
    Horisonten skrev 2018-02-23 12:51:59 följande:

Ja men precis. Kan mycket väl vara därför. Sen kanske du får mer ont när du ligger ner också tänker jag om bebis ligger och trycker bak mot ryggen eller sparkar där emot. Om du förstår hur jag tänker?

Ibland har jag mer ont när jag ligger faktiskt
  • Hermioney

Är det nån som känner igen detta:

Det började för några veckor sedan och kommer på kvällarna.

Det kan komma oavsett om jag ligger och tittar på TV eller står upp.

Det kommer inte varje dag. Ibland går det över en vecka mellan gångerna.

Utan förvarning får jag plötsligt ont i mitten av magen under naveln.

Som om nåt växer ut ur magen och det gör skiiiitont och ibland skriker jag till. Sen minskar det och går in igen.

Varar bara några sekunder max en halv minut.

Jag trodde först att jag hade ätit nåt men det kan komma på tom mage och det är allt som händer. Inget lös i magen eller nåt.

Bara som att nåt växer ut ur magen och sen går in igen.

• Hermioney
    grästuva skrev 2018-02-27 05:51:44 följande:

Kan det vara sammandragningar du känner, magen blir hård och det spänns utåt och stramar.

Gör det ont eller är det överraskningen och obehag som gör att du skriker till?

Om det gör ont så prata med din bm.

Det gör ju inte ont så. Som när man säger "det gör inte ont men det känns". Jag letade lite på internet och det verkar stämma med nåt som heter Braxton Hicks. Har du hört talas om sånt?
  • Hermioney
    Sopp skrev 2018-02-27 12:32:11 följande:

Alltså ursäkta detaljnivå men jag har blivit så jäkla risig i magen. Gasig, lite lätt förstoppad och får gå och ?småbajsa? hela tiden. Har även halsbränna och mår lite illa

Det hade jag för två veckor sen. Varje dag. Vilken vecka är du i? Jag är i 22+0
Svar på tråden Bf juli 2018