Inlägg från: Hermioney |Visa alla inlägg
  • Hermioney

Bf juli 2018

Iowhannah skrev 2018-02-27 13:55:23 följande:

Braxton Hicks är vanliga sammandragningar, som jag har förstått det. Så länge de inte är smärtsamma så är det inte farligt, men känner du dig orolig så ta upp det med din BM.

Jag frågade henne i torsdags men jag visste inte hur jag skulle förklara. Det är svårt att sätta ord på något man aldrig känt tidigare i livet. Hon sa inget verkade tycka det är normalt. Höjde inte ens på ögonbrynen och när jag sa att jag har ont i ryggen och knappt orkade gå till BM tyckte det var helt normalt. Men orken förklarade hon utförligt :)
  • Hermioney

Från början hade jag bara massa fladder och bubblor som spricker.

Nu har det börjat kännas annorlunda.

En gång på ryggen, sen ena sidan av magen, sen andra och i mitten-det känns som en tumme snabbt trycker på mig från insidan av magen.

Är det det som är sparkar?

Är det det ni kallar buffar?

V. 22+2 idag.

• Hermioney
    Sopp skrev 2018-03-01 13:22:57 följande:
    Ja! Det tror jag. Har du moderkakan i framvägg? Då känns ju sparkarna inte så sparkigt faktiskt utan mer försiktigt
    Jag vet inte var den ligger.
    Nu ikväll har jag fått plötsligt jätteont på ett område på ryggen, sen ett i underlivet, sen ett i sidan av magen.
    Lite konstig känsla. -Är det som bebisen sparkar mig? Det varar bara några sekunder.
  • Hermioney
    Perpen skrev 2018-03-07 19:17:20 följande:

Nån mer som börjat få kramper i benen? Jag hade det vid båda barnen så förväntade mig inte att komma undan denna gång heller, men trodde inte det skulle börja redan. Är i v20 och vaknar om nätterna med extrem kramp/smärta i benet/benen. Hjälper inte att stretcha. Ibland hjälper det med massage men det är en klen tröst när man vaknar av smärtor mitt i natten. :(

Drick magnesium brus så försvinner det
  • Hermioney
    mamadada skrev 2018-03-11 16:16:46 följande:

Någon som har erfarenhet av gravidkudde?

Har precis beställt en från ecoliving en gravidkudde som heter Maggan,

kostade 990kr och hoppas den är värd pengen.

Sover uruselt pga foglossningen.. :(

Jag har en "nalle"kudde mellan knäna. Funkar bra.
  • Hermioney

Den började jag med förra veckan men jag har haft en vanlig huvudkudde stående på sidan som stöd under armen i flera månader sen jag inte kunde ligga på rygg mer. Livmodern tynger ner och gör mig svimfärdig om jag ligger på rygg.

• Hermioney
    kattnos skrev 2018-03-12 18:58:36 följande:

Oj oj, nu har magen tagit fart! Jag har väl själv kunnat se viss skillnad sedan kanske v 15 men den senaste veckan känns det verkligen som att magen har växt :) Det går inte att dölja den i vanliga kläder (med gravidbyxor) vanliga byxor (typ grövre byxor jag har haft hemma när jag grejar) går knappt att ?knäppa? med hårsnodd och vill bara glida ned och det börjar till och med kännas jobbigt att böja sig ned och plocka upp saker från golvet! I morgon går jag in i v 23 så det är ju ett antal veckor kvar och det är både häftigt och lite läskigt att tänka på, undrar hur stor magen blir :) Just det, sen har jag börjat kunna se sparkar också, magen hoppar till lite liksom.. känns att bebis blir starkare <3

Oj så sent. Då har du tur :) Jag har haft detta sen vecka 16 kanske och mammakläder sen vecka 8. Nu börjar jag känna av foglossning värre och värre.
  • Hermioney
    Utvandraren2 skrev 2018-03-14 23:39:58 följande:

Hej! Jag har bf 29/6 så tillhör ju egentligen en annan tråd. Men samtidigt är jag ?sist? med allt i den tråden, så hänger mig på här med. Det blir säkert en julibebis. :)

Som mig :) Jag har BF 3 Juli så ligger lite före och jag känner att jag antagligen kommer föda något för tidigt.
  • Hermioney
    natalie11 skrev 2018-03-15 15:27:24 följande:

Nu är det inte superlångt kvar och med andra barnet känner jag att jag vill ha lite gravidbilder. Någon annan som går i likadana tankar? Så svårt att välja bland alla som finns i Stockholm, men bestämde mig för att ta tag i saken

Jag fotar mig när varje ny vecka inleds.
Svar på tråden Bf juli 2018