Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Känner ni av bebis mkt?? Hur känner ni? :)

• Mamma till S
    polf skrev 2018-02-13 08:37:03 följande:

Jag är i v19 (18+4) jag kanskeee har känt en gång. Annat inget. Jag är så nervös inför rul. Känns inte alls bra. :(

Kände inte alls mkt innan heller o inte nu heller dock! Allt såg ju bra ut på rul o bebis mådde bra o är frisk. Så får ju gå på det men vill ju känna nånting.. Nån bekräftelse liksom.

När har du rul? Kommer gå bra <3
  • Mamma till S

Tror jag känner bebis idag :) Den typ pickar /gräver haha eller hur jag ska förklara, nere vid troskanten, kan de va bebis så långt ner? :)

• Mamma till S

Har känt bebis ganska mkt idag, känns så mysigt :) Hopps det fortsätter.

Hur mår ni nu alltihopa??

Jobbar inom vården o har pratat med bm om havandeskapspenning, vet inte riktigt när men vill så gärna jobba så länge som möjligt... Men det är ju ett tungt jobb redan innan en graviditet...

Fått världens sug på cheeseburgare så här sitter vi i kö just nu i driven. Hahaha. Herregud ;P

• Mamma till S

På tal om bananer! Men.

Har fått så ont i underlivet, alltså, det känns ömt o tungt på nå vis. Typ svullen....... Vad kan det bero på? Någon som känt eller känner samma lika?

• Mamma till S
    polf skrev 2018-02-15 09:46:26 följande:

Tack!!

Kl 14 har jag tid, tänker alla hemska tankar och bygger upp senarion om hur jag ska tackla tragiska besked. Hopplös är jag ha ha

Kommer gå bra! <3
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-15 14:04:56 följande:

Mina bröst tycks ha återgått till ett ömmande stadie, framför allt när de är kalla (dessvärre har jag precis sålt mina värmande inlägg eftersom jag trodde att jag aldrig skulle behöva dem), och jag kan knappt gå utan bh utan att få ont. Jag som trodde att den biten var avklarad helt vid det här laget :/

Också väldigt ömma bröst, till o från.. knappt kan ta i dom ibland.
  • Mamma till S
    Iowhannah skrev 2018-02-15 13:59:26 följande:

Kan det vara svamp? När jag har haft det så har det känts ömt och svullet och tungt innan det börjat klia. Dessutom har man lättare att drabbas av svamp när man är gravid.

Har haft så några dagar men inget som kliar, än.. Hm, får väl se hur det utvecklas så. Känns så skumt mest
  • Mamma till S

På mitt provsvar jag fick hem så stod det

Att provet på ditt Ferritin-järndepå visade 23 mg/liter (10-90 normalt) så är rekommenderad att äta järn från v 20 nu..

Men avvakta annars?

• Mamma till S

Vet inte riktigt om blodvärdet, är det samma? Känns som du har andra siffror än jag fick? Eller hur man nu räknar ;P

Svar på tråden Bf juli 2018