Utvandraren2 skrev 2018-04-07 23:45:58 följande:
Det som hänt sista veckorna är att det är mindre karatesparkar och mer bökande. Magen rycker fortfarande till ibland, men allt oftare bular den ut/böljar istället. Ser väldigt alien ut. Ser ut som det är något levande där inne som rör sig. Vilket det också är.
Vad gäller att hon drar med fingrarna liksom killar det lite, prickar eller vad man ska säga.
Nu har jag moderkakan i bakvägg och väldigt lite ?stoppning? så tror det syns väldigt tydligt på mig. Har en väninna som har moderkakan i framvägg och hon känner inte så mkt säger hon. Jag har ju en hel del problem med att få sova pga all aktivitet. Hon rör sig nästan hela tiden, oavsett om jag rör mig eller sover. Och jag vaknar till varje gång hon rör sig. Fast det är kul att ligga och titta på magen. :)
Wow!
Jag ligger också vaken halva nätterna.
Jag har en hel del stoppning och ser ingenting alls frpn utsidan.
Kittlande har jag haft i flera veckor men nu är det mycket starkare och jag kan följa det runt magen sen några få veckor. De första veckorna kittlade det bara svagt precis nedanför naveln.
För några dagar sen kunde jag känna något stort som rörde sig runt i magen. Det var helt otroligt och overkligt. Jag kunde känna en stor sak och några mindre kanske 3-4 runt om som förflyttade sig. Är det som den snurrar runt eller sparkar eller vad gör den när det känns så?