Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Bf juli 2018

Vi har en 7 sitsig, så skönt med större utrymme, aldrig ångrat en större bil :) skönt o slippa trängas.

• Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 21:19:31 följande:

Tack för alla biltips! Nu har vi surfat runt här hemma och tycker att Citroen Picasso verkar vara ett jättebra alternativ. 3 Riktiga säten bak med möjlighet till 2 säten till, toppen! Annars är det alternativet en minibuss. Den är ju inte supersnygg men väldigt bra pris, måste provköra =)

Vi kollade också på en sån men upplevde den som trång bak, för oss iaf som har två framvända stolar.. så vi vart besvikna på den... men väldigt fin bil :)
  • Mamma till S
    Sopp skrev 2018-02-26 21:57:05 följande:

Aha vad synd :( ja vi får helt enkelt åka och titta, kollade på dodge journey också men hittade väldigt begränsat utbud begagnat. Vi försöker hitta någon som gått max 5000 mil under 200 000 så det begränsar ju urvalet lite

Absolut!! Det är nog det bästa. :)

Ja det gör det ju såklart, hoppas ni hittar den perfekta bilen för er, en djungel de här..
  • Mamma till S
    mamadada skrev 2018-03-11 16:16:46 följande:

Någon som har erfarenhet av gravidkudde?

Har precis beställt en från ecoliving en gravidkudde som heter Maggan,

kostade 990kr och hoppas den är värd pengen.

Sover uruselt pga foglossningen.. :(

Fick den för några veckor sen o har aldrig sovit så bra!!!

Såååå skön, värd varenda krona. Älskar min Maggan :D
  • Mamma till S

Är också såå hungrig hela tiden men kan inte äta mkt för känner mig så proppmätt på engång , haha ljuva liv!

Var på v25 koll hos bm idag. Hänt en del sen inskrivningen.

Himla mysigt att få höra det lilla hjärtat, åh, jag blir så rörd. Spelade in en snutt till barnen, får se hur dom reagerar hihi, om dom förstår vad det kan va :) SF måttet låg på 26 o gått upp 1 kg än så länge, så det va ju skönt!

Har ni sökt eller ska ni söka gravid.peng? Jag har så ont o det börjar bli såå jobbigt att jobba just nu! Tungt, svullna ben, illamående i perioder, nån form av foglossning, ryggvärk. Någon som skrivit o fått igenom? :) tycker det är svårt o formulera sig rätt....

• Mamma till S

Länge sen jag skrev här. Har inte hängt med alls...

Har ni börjat köpa bebis saker än? Vagn, säng, babyskydd osv? :) Nojar över att köpa för tidigt, att det ska betyda otur eller något, samtidigt vill jag vara klar o köpa det jag vill ha liksom! Hur tänker ni? :)

• Mamma till S
    Hermioney skrev 2018-05-13 15:52:36 följande:

Om det låter som en bubbla spricker i magen. Högt. Är det bebisen som fiser/rapar/hickar eller är det något helt annat? Nån som känner igen?

Vet inte om du fått svar men om det låter som ett klickljud typ, ja som en bubbla så är det bebisens leder som knäpper :)
  • Mamma till S

Fler som drömmer obehagliga drömmar?

Usch, tycker det är sjukt jobbigt! :(

• Mamma till S

Vilka datum är alla beräknade?? Vore kul o se o vem som sen blir först ut :D

Jag är beräknad enligt sista mens den 6/7 så det går vi efter!

(Enligt ul den 8/7) Men vi tror på 6 ;D

• Mamma till S

Hur mår ni alla blivande mammor? 36 dagar kvar här o hoppas hoppas liten kommer några dagar innan bf, det har syskon gjort så håller tummarna! Mitt illamående har börjar smyga sig på igen, det är toppenrart i denna värme. Inte!

Annars är det mest lugna o lata dagar i solen/stranden! Är så sjukt varmt så jag blir helt utslagen här! Svårt o sova på nätterna, hitta bra sovställningar, mkt upp o kissa, typ varannan timme o sen mkt drömmar på det!! Förvärkar har börjat komma en del, aldrig haft med dom två tidigare barnen! Så det är något nytt. Huaaa. Enorm trötthet o skuldkänslor över att man inte orkar så mkt.. usch.

Känns så overkligt att vi snart blir 5 här hemma! Har inte köpt nånting än men är sugen på att snart börja.

Fler med lugna barn i magen? :) bebis här har varit ganska lugn sen start, aldrig nå större sparkar, mer svep o bök, buffande rörelser! Nu guppar magen till då o då men inga cirkusövningar direkt, lite trist men men :)

Hoppas ni alla mår bra iaf <3

Svar på tråden Bf juli 2018