• Emchi

    Stickningar i underliv.

    Har under dagen haft till och från stickningar i slidan, typ som ett litet nålstick.

    Känns som om det är i livmodertappen.

    Bara när jag gått eller stått upp.

    Det gör ju lite såont men mest irriterande.

    Har haft så enstaka gånger innan sen har det bara försvunnit och då har det inte varit gravid.

    Äter p-piller så här svårt att tro att det är en graviditet..har aldrig blivit gravid på dom.

    Är det någon som kan ha en susning om vad det kan vara?

    Blir ju lite nojig när man sitter och googlar, mesta tyder ju på att man är gravid men har liksom inga andra symptom.

    Kan det vara någon infektion eller muskler som spökar?

  • Svar på tråden Stickningar i underliv.
  • Anonym (Anonym)

    Jag vet egentligen inte alls men jag har liknande. Hade det redan som barn och besökte barnläkare som inte kunde se något avvikande. Levde med det i 20 år innan en gynekolog gav mig diagnosen Lichen sclerosus/is. Medicinerade med kortison som visserligen tog bort stickningar och klåda men gjorde huden väldigt tunn och skör. Slutade med den och nu har stickningarna kommit tillbaka. Som barn hade jag mest stickningar och klådan kom och gick. Som vuxen hade jag mest klåda under natten och märkte inte av det på samma sätt. Symptomen och situationen förvärrades drastiskt efter att jag fött barn. Min mor fick diagnosen i samband med klimakteriet, vilket är vanligast.
    Jag hoppas verkligen för din skull att du inte du är drabbad av sjukdomen men det kan vara värt att kolla upp. Googla runt litet så kan du läsa om symptom osv.
    Lycka till!

  • Anonym (Anonym)

    Glömde skriva att mina symptom började med stickningar och efter en tid kom klådan. Efter diagnos och avslutad behandling kom stickningarna tillbaka. Klådan lever jag ständigt med eftersom jag haft sjukdomen så länge.

Svar på tråden Stickningar i underliv.