• Hmm123

    Kort kille = singel for life?

    Jag är en kort kille (166cm) och det är något som jag tycker oerhört jobbigt när det kommer till tjejer. Känns som att man aldrig blir tagen på allvar och alltid får det confirmat på ett eller annat sätt att det aldrig blir mer än en vän relation. Jag vill ha mer än det, vänner har jag så det räcker!! Flickvän, någon att dela vardagen med, intima stunder och allt det där. Men man får aldrig chansen att ens gå på dejt med någon.. Alla har blivit så fruktansvärt ytliga och det har börjat ta riktigt hårt på mig. Senast jag träffade någon så blev hon helt chockad när hon såg mig även fast jag tydligt skrivit i min profil hur lång jag är. Fick höra "Oj vad kort du är" så jävla jobbigt....... Visst, jag förstår att det är mer attraktivt med en lång kille så jag klandrar inte er tjejer för att ni har det som preferens eller dealbreaker, men för någon som mig, ska jag behöva leva livet som singel? Bläää för att vara kort

    Finns det något man kan göra för att "öka" sina chanser? Eller är man helt fucked?

  • Svar på tråden Kort kille = singel for life?
  • demokrati1995

    Vet killar som är långa men har små penisar som därmed har det värre än dig.

    Satsa på korta tjejer är ett tips.

  • poppa01

    visst försvårar det eftersom kvinnor förväntar sig att en kille ska vara perfekt. men dina chanser är ju knappast 0 bara för att du är kort.

    för att ha 0 chans måste du ha flera negativa defekter samtidigt, ta mig tex, jag har lågt iq + är väldligt ful + oskuld och oskysst, då är det kört. men så illa är det inte för dig, så kör på.

  • Yasminaoo

    Nej verkligen inte, har alltid fått höra att min pappa är så snygg (urk, jag vet) Kompisar har sagt det, kvinnor flirtar alltid med honom. Han är 173 och väl ett objektivt sett modellsnyggt ansikte, mörkt vågigt hår och väldigt intensivt blå ögon. Dessutom är han charmig tydligen för andra skrattar mycket i hans sällskap. Han är gift för tredje gången och har inte varit trogen. Inget att sträva efter alltså men det verkar inte ha varit svårt för honom.

    Själv har jag varit attraherad av killar mellan 165-207 cm. Alltså längden spelar inte roll för mig. Om en kille är snygg enligt mig har han snygg kropp, ett snyggt ansikte, fint hår osv.

    En sexig personlighet liksom man klickar med. Har ALDRIG tänkt att en man är het för att han är lång, det är varken ett plus eller minus för mig.

    Dom snyggaste kändiskillarna jag gillar är typ 173 och jag föredrar män som inte är skandinaver (svag för britter). Har även varit ihop med en fransman som nog var max 170. Han var otroligt snygg!

    Seriöst så tror jag mest det är långa och kraftiga kvinnor som hänger upp sig på längden, det märks i ?Gift vid första ögonkastet? i år. Den sötaste tjejen (som också är kortast) har inte nämnt att hon vill ha en lång man medans den längsta kvinnan som har komplex och vill vara liten och petite absolut måste vara med någon som är längre än henne.

    I Skandinavien är kvinnor rätt långa och kraftigt byggda så dom vill väl ha en lång man för att ändå känna sig kvinnliga..

  • Meriall

    Alla män i din längd jag känner är gifta och har inte haft några problem med vare sig sexpartners eller flickvänner innan.

    Alla har dock rätt korta fruar kring 155-160 cm.

  • Yasminaoo


    Vem var inte kär i dom här två på 90-talet? ;)

    Dom är runt 173-175. Skulle absolut inte ha sett bättre ut om dom var 185, nästan tvärtom faktiskt.
  • demokrati1995

    Dom på bilderna är ju kändisar

    Det är inte samma sak.

  • Tintin i Amerika

    träna på personlig utveckling ska du se att du kommer omkullkasta många många fruar och tjejer :) 
    Lär dig slicka fitta och du kommer bli drömmannen 
    Lycka till 

  • Åsa

    Skippa nätdejtande helt eller skriv direkt hur lång du är så det inte blir en överraskning om det är något viktigt för kvinnan du träffar.
    Du är längre än ett par män i min ingifta släkt som är gifta med barn och dessutom har längre förhållanden (med barn) tidigare så det är nog olika om detta blir ett problem eller ej. Ingen av dem har dock nätdejtat vad jag vet.

  • Mint

    Jag är ca 1.65 (tjej) och en kille på 1.66 skulle inte vara något som helst problem för mig. Jag skulle gilla det! Då matchar man ju varann perfekt i storlek :)

    Riktigt långa, typ 1.90 och över går tvärbort för mig. Det är helt enkelt, enligt min egen högst personliga smak, inte sexigt eller fint.

    Träffade förresten häromdagen på ett par där båda två var väsentligt kortare än både mig och min man (som är ca 1.75). Både killen och tjejen var absolut max 150 cm. Har aldrig känt mig så lång i hela mitt liv

  • Yasminaoo

    Hade dom inte varit kändisar och bott i Sverige hade dom fått massor av tjejer ändå. Dom är SNYGGA. En kille på 170 som är snygg, tränad och charmig har inga problem. Kanske med kraftiga skandinaviska kvinnor men alla kvinnor i Sverige är inte 173 och bredaxlade med skostorlek 39.


    demokrati1995 skrev 2019-03-12 20:34:39 följande:

    Dom på bilderna är ju kändisar

    Det är inte samma sak.


  • groodan

    Bara en tanke... kanske andra tjejer har komplec för sin längd snarare än att de aldrig skulle vilja ha en kort kille? Så har det varit för mig. Har två ggr varit jättekär i killar som varit kortare än mig och känt mig lång och klumpig när jag gått bredvid dem.

  • Fillibom

    Som kort tjej har jag haft killar i alla möjliga längder, från 168 cm -193 cm. Men det som jag kan säga om jag generaliserar grovt är faktiskt att ju kortare killen varit, desto bättre i sängen var han också. 168:an - wow alltså vilken gud i sängen.

    Vet inte vad detta beror på, självförtroende? anstränger sig mer? "övat" mer?
    (Det har inte handlat ett enda dugg om storleken på ja ni vet vad i alla fall)
    Men det är i alla fall min erfarenhet.

Svar på tråden Kort kille = singel for life?