• Äldre 26 Oct 14:30
    962 visningar
    0 svar
    0
    962

    Underhålla Gastric band i Sverige

    Hej,

    Min sambo har opererat in ett gastric band för flera år sen utomlands. Nu har hon flyttat till Sverige och vi har frågat en sjuksköterska om det går att ta hand om i Sverige men hon visste inte så mycket. Min sambo säger att bandet behöver justeras då och då.

    Min sambo är i sitt hemland nu och har planerat att ta bort bandet men i sista stunden undrar hon igen om det går att se över på svenska sjukhus och hur mycket det kostar här eller om det kan gå inom landstinget?

    Jag ska ringa kirurgmottagningen imorgon för det är stängt nu. Vi undrar om någon här har erfarenhet hur det är med gastric band på svenska sjukhus?

    Jag har förstått att det finns många olika typer, sambon säger att hon har ett 10mm vattenband som behöver justeras ibland. Men jag hittar inte så mycket info om just det på internet och önskar att jag kunde hjälpa till mer.

    tl;dr Någon som har erfarenhet av gastric band i Sverige? Kan man operera bort eller underhålla det med jämna mellanrum om man opererats utomlands och vad skulle det kosta?

Svar på tråden Underhålla Gastric band i Sverige