• jagvettefan123

    Ätstörning - efter?

    Hej! Jag är en tjej på 12 år (ska fylla 13 i dec) och enligt andra så har jag en ätstörning vilket jag själv inte tycker. I alla fall, förra månaden gick jag ner 6 kilo. Min morsa tyckte att det hade gått alldeles för långt så hon tog kontakt med en ungdomsmottagning (har även mått dåligt psykiskt i ungefär 1 år). Där efter skickades jag till bup, och min morsa tog ju såklart upp det här med maten för dom och jag fick ett schema över hur mycket jag ska äta per dag och när jag ska äta. Det blev en otrolig vändning, från att äta kvällsmat till att både äta frukost, mellis, lunch, mellis igen och sen kvällsmat. 

    Kommer jag nu att gå upp hastigt i vikt eftersom att jag har börjat äta så mycket mer på så kort tid? Kommer jag att bli tjockare än förut och hur ska jag göra för att förhindra det? Träna är ganska självklart, men är inte den bästa på det. 

  • Svar på tråden Ätstörning - efter?
  • Meriall

    Du kommer nog gå upp till normalvikt men du blir ju absolut inte tjock på deras schema. Även om du skulle börja känna dig tjock så är det hjärnan som luras för att du har en ätstörning. Du är alltså inte tjock.

Svar på tråden Ätstörning - efter?