• Anonym (Lite orolig­)
    Äldre 27 Oct 16:24
    3728 visningar
    4 svar
    4
    3728

    Hur känns milda herpessymptom?

    Min pojkvän har HSV2, så risken finns att jag kan ha fått det. I förrgår kväll fick jag ont i ljumskarna men dock efter att haft på mig tajta boxertrosor hela dagen. Har inte sett en enda blåsa men ni vet, knottrorna på huden som man har när man rakat sig, de var lite mer markanta vid ljumskarna. Utöver det har jag varit lite öm längs de yttre blydgläpparna och det har gjort lite ont vid sex. Men det är ett vanligt problem för mig då han är ganska stor, så även om alla dessa symptom är något man kan uppleva i samband med herpes så har de samtidigt en naturlig förklaring. Därför vet jag inte riktigt hur jag ska tänka och jag tänkte därför att jag borde fråga er som blivit diagnostiserade och upplevt milda symptom, hur det brukar yttra sig? Min pojkvän försökte förklara men hade svårt att riktigt sätta fingret på hur det faktiskt känns.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-27 16:25
    Tillägg: Idag är jag bättre och har inte upplevt obehag eller skav under dagen, upplevde lätt störande men inte smärtsamt obehag igår.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-27 16:30
    Detta skulle då alltså vara mitt första utbrott.

  • Svar på tråden Hur känns milda herpessymptom?
  • dream on
    Äldre 27 Oct 21:15
    #1

    Det är säkert olika för alla men själv fick jag hs1 i present av min sambo för ca 16 år sen. Primärinfektionen gick inte att missa. Halsont, svullna halskörtlar, öm över låren och en slags pirrande känsla som övergick i något slags ilningar. Jag kunde inte sitta helt bekvämt. Sen kom blåsor och det sved i dem vid toabesök. Efter det har jag haft ett riktigt utbrott med blåsor ( efter att ha solat). Ibland kan jag känna lite sveda och irritation. Inbillar mig att det är herpesen som spökar då.


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Lite orolig­) Trådstartaren
    Äldre 29 Oct 01:30
    #2
    dream on skrev 2017-10-27 21:15:38 följande:

    Det är säkert olika för alla men själv fick jag hs1 i present av min sambo för ca 16 år sen. Primärinfektionen gick inte att missa. Halsont, svullna halskörtlar, öm över låren och en slags pirrande känsla som övergick i något slags ilningar. Jag kunde inte sitta helt bekvämt. Sen kom blåsor och det sved i dem vid toabesök. Efter det har jag haft ett riktigt utbrott med blåsor ( efter att ha solat). Ibland kan jag känna lite sveda och irritation. Inbillar mig att det är herpesen som spökar då.


    Okej, tack för svar! Kunde du se blåsorna om du tittade efter?
  • dream on
    Äldre 29 Oct 06:33
    #3

    Ja men misstänker du herpes ska du kolla upp det. Det finns bromsande medicin att få. Det han inte jag få men fick någon kräm som kapslade in och lindrade. Tror dessutom att utbrotten och symptomen vid typ 2 är värre.


    I slithered here from Eden just to sit outside your door
  • Anonym (Lite orolig­) Trådstartaren
    Äldre 1 Nov 18:35
    #4
    dream on skrev 2017-10-29 06:33:34 följande:

    Ja men misstänker du herpes ska du kolla upp det. Det finns bromsande medicin att få. Det han inte jag få men fick någon kräm som kapslade in och lindrade. Tror dessutom att utbrotten och symptomen vid typ 2 är värre.


    Yes, tack för svar!
Svar på tråden Hur känns milda herpessymptom?