• Anonym (Fd fru)
    Äldre 28 Oct 17:12
    4973 visningar
    18 svar
    -4
    18
    4973

    Ny skild och fd maken har redan träffat en ny.

    Vi gifte oss när vi var 25 år, idag är vi båda 35 år och har haft ett jobbigt förhållande på slutet. Vi har bestämt oss för att separera för några månader sedan, men vi har ännu inte fixat skiljsmässan. Vi bor fortfarande i samma boende, tillsammans har vi två barn mellan 2-5 år.

    Problemet är att min fd man redan börjat tindra och prata med div tjejer. Jag har snokat endel och mår dåligt när jag ser att han förklarar sina känslor och skickar nakenbilder till småtjejer runt 20 års åldern. En tjej har han pratat med specifikt mycket, han har berättat att han vill dela sitt liv med henne och att hon har allt han någonsin önskat sig.

    Jag mår riktigt dåligt, vi har två barn och varit gifta i 10 år. Han vill kasta bort det på en ung lösaktig tjej.

    Vad ska jag göra? Hur går jag vidare?

    Snälla hjälp mig.

  • Svar på tråden Ny skild och fd maken har redan träffat en ny.
  • Äldre 28 Oct 17:15
    #1

    Tror inte hon är lösaktigare än han som vill sprida sin säd innan exet hunnit torka. Vad ska du göra? Ni ska skilja och han verkar inte vilja vila på hanen, du kan nog inte göra så mycket mer än att påtala är du tycker det är olämpligt.


    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Äldre 28 Oct 17:37
    #2
    +1

    Du skriver "vi har bestämt oss för att separera". Ni är alltså överens och ert äktenskap är i praktiken över. Då finns det inget att "kasta bort", låt honom söka en ny kvinna bäst han vill. Bara säg till att han inte släpar hem henne medan ni fortfarande bor ihop.
    Om han sen skämmer ut sig med unga tjejer är inte ditt problem.

  • Anonym (Gurge­l)
    Äldre 28 Oct 17:39
    #3
    +1

    Du kan ju börja med att inte särskriva ord som nyskild och sluta skriva ihop ord som en del.

    Vidare så kan du ju sluta snoka i vad din kommande föredetta man sysslar med då du inte har med det att göra efter att ni bestämt er för att gå skilda vägar.

  • Anonym (Hanna­)
    Äldre 28 Oct 17:42
    #4
    -1

    Taskigt av dig att kalla en tjej lösaktig som du inte känner överhuvudtaget. Dessutom har ni haft de dåligt och bestämt att separera så han kastar inte bort något på denna ?lösaktiga? tjejen.

    Däremot kan jag tycka att de är respektlöst av honom att köra igång med detta under tiden ni fortfarande bor ihop. När ska ni flytta isär ?

  • Anonym (G)
    Äldre 28 Oct 17:43
    #5
    +1
    Anonym (Hanna) skrev 2017-10-28 17:42:10 följande:
    Taskigt av dig att kalla en tjej lösaktig som du inte känner överhuvudtaget. Dessutom har ni haft de dåligt och bestämt att separera så han kastar inte bort något på denna lösaktiga tjejen.
    Däremot kan jag tycka att de är respektlöst av honom att köra igång med detta under tiden ni fortfarande bor ihop. När ska ni flytta isär ?
    Håller med
  • Anonym (-----­-)
    Äldre 28 Oct 17:49
    #6
    +1
    Anonym (Fd fru) skrev 2017-10-28 17:12:00 följande:

    Vi gifte oss när vi var 25 år, idag är vi båda 35 år och har haft ett jobbigt förhållande på slutet. Vi har bestämt oss för att separera för några månader sedan, men vi har ännu inte fixat skiljsmässan. Vi bor fortfarande i samma boende, tillsammans har vi två barn mellan 2-5 år.

    Problemet är att min fd man redan börjat tindra och prata med div tjejer. Jag har snokat endel och mår dåligt när jag ser att han förklarar sina känslor och skickar nakenbilder till småtjejer runt 20 års åldern. En tjej har han pratat med specifikt mycket, han har berättat att han vill dela sitt liv med henne och att hon har allt han någonsin önskat sig.

    Jag mår riktigt dåligt, vi har två barn och varit gifta i 10 år. Han vill kasta bort det på en ung lösaktig tjej.

    Vad ska jag göra? Hur går jag vidare?

    Snälla hjälp mig.


    hon är inte lösaktig HAN är det, tycker synd om tjejen som inte har en aning om hur ditt ex äcklar på andra tjejer smatidigt som han förklarar sin kärlek till henne

    så a) var glad att du slipper en sån gris och b) tänk på tjejen som blir lurad, jag hade sagt till mitt ex att antingen skriver du och säger som det är till henne eller så kommer jag skicka skärmdumpar på hans agerande med andra tjejer(det räcker att han tror att du har skärmdumpar för att få honom att agera) sen låter du hans privatliv vara hans men nu när du har vetskap om att han ljuger och sårar andra människor så kan du ju faktiskt göra något åt det så att tjejen som du slipper den här grisen, han kommer ju utsätta andra men man bör markera att det inte är ok

    Det är inte ok att snoka(vilket vissa kommer bröla göt om) men det tar ju inte bort det sviniga som han gör så nej jag har ingen sympati förnågon som utnyttjar människor det tycker jag faktiskt är värre.
  • Anonym (Gurge­l)
    Äldre 28 Oct 19:03
    #7
    +2
    Anonym (------) skrev 2017-10-28 17:49:06 följande:

    hon är inte lösaktig HAN är det, tycker synd om tjejen som inte har en aning om hur ditt ex äcklar på andra tjejer smatidigt som han förklarar sin kärlek till henne

    så a) var glad att du slipper en sån gris och b) tänk på tjejen som blir lurad, jag hade sagt till mitt ex att antingen skriver du och säger som det är till henne eller så kommer jag skicka skärmdumpar på hans agerande med andra tjejer(det räcker att han tror att du har skärmdumpar för att få honom att agera) sen låter du hans privatliv vara hans men nu när du har vetskap om att han ljuger och sårar andra människor så kan du ju faktiskt göra något åt det så att tjejen som du slipper den här grisen, han kommer ju utsätta andra men man bör markera att det inte är ok

    Det är inte ok att snoka(vilket vissa kommer bröla göt om) men det tar ju inte bort det sviniga som han gör så nej jag har ingen sympati förnågon som utnyttjar människor det tycker jag faktiskt är värre.


    Eller så har du bara den bittra kärringens sida av historien och drar alldeles för stora sympativäxlar. Även om man bara utgår ifrån vad TS skriver så finns det inte belägg för allt ditt sorgliga manshat. Snacka om att läsa bibeln som fan själv.
  • Äldre 28 Oct 19:12
    #8

    Jag kan förstå dina känslor. Mitt ex slängde sig också direkt ut i dejtingen efter ca femton års relation. Det var lite tufft först men sen insåg jag att hannvar vilse, rädd för att vara ensam och det tog ett bra tag innan han landade i att vara frånskild.

    Försök att inte känna dig ledsen över detta, han är känslomässigt omogen och förmodligen inne i en stor kris som han inte kan hantera. Kanske har hans manlighet fått sig en rejäl törn av skilsmässan och nu försöker han desperat återställa den på det enda sätt han kan.

    Du kan ju framföra till honom att du inte vill att han blandar in barnen i nya relationer på ett tag. Men i övrigt ska du fokusera på dig själv och din framtid.

  • Äldre 28 Oct 19:23
    #9
    +1
    Anonym (Gurgel) skrev 2017-10-28 19:03:40 följande:
    Eller så har du bara den bittra kärringens sida av historien och drar alldeles för stora sympativäxlar. Även om man bara utgår ifrån vad TS skriver så finns det inte belägg för allt ditt sorgliga manshat. Snacka om att läsa bibeln som fan själv.
    Eh.. på tal om att vara bitter..

    Kanske du ska tona ner din egna bitterhet en smula.


  • Anonym (.)
    Äldre 28 Oct 19:28
    #10
    +1

    Det bästa du kan göra nu är att hacka hans tinder och läsa allt och sen googla och stalka tjejerna.

    Det kommer att få dig att må bäst. Fokusera inte på dig själv och barnen.

  • Anonym (Gurge­l)
    Äldre 28 Oct 19:29
    #11
    wbla bla skrev 2017-10-28 19:23:42 följande:

    Eh.. på tal om att vara bitter..

    Kanske du ska tona ner din egna bitterhet en smula.


    Jag tror du behöver slå upp ordet bitter i en ordlista.
  • Anonym (963)
    Äldre 28 Oct 19:33
    #12

    Eller så kan du ge fan i att snoka och sköta ditt eget?

  • Anonym (aber)
    Äldre 28 Oct 19:36
    #13

    Varför snoka om du mår dåligt av det?

    Fokus på hur DU ska må bättre och få ett bra liv.

  • Storog­rå
    Äldre 28 Oct 19:38
    #14

    Riktigt dåligt av dig att snoka i andras saker, gå vidare i livet istället. Ditt ordval är inte okej någonstans, dåligt bara! 

  • Anonym (Japp)
    Äldre 28 Oct 19:38
    #15
    +1
    Anonym (.) skrev 2017-10-28 19:28:36 följande:

    Det bästa du kan göra nu är att hacka hans tinder och läsa allt och sen googla och stalka tjejerna.

    Det kommer att få dig att må bäst. Fokusera inte på dig själv och barnen.


    Haha bästa tipset
  • Anonym (ace)
    Äldre 29 Oct 12:41
    #16

    Så, ni bröt er relation för flera månader sedan, och nu snokar du i hans privatliv och kallar okända människor för lösaktiga?

    Jag kan väl bara säga grattis till din stackars ex som lyckas fly.

  • Äldre 29 Oct 17:40
    #17
    -1 +1

    Ja unga lösaktiga kvinnor är något som samhället alltid har sett ner på.
    Det är ett problem att kvinnor är så lösaktiga och de tjejerna är så att säga inget "flickväns-material".

  • Anonym (Orkar inte haha)
    Äldre 30 Oct 21:15
    #18
    Anonym (.) skrev 2017-10-28 19:28:36 följande:

    Det bästa du kan göra nu är att hacka hans tinder och läsa allt och sen googla och stalka tjejerna.

    Det kommer att få dig att må bäst. Fokusera inte på dig själv och barnen.


    Hahaha... årets och tidernas bästa kommentar! Haha.. orkar inte..
Svar på tråden Ny skild och fd maken har redan träffat en ny.