• fannny

    När gör sparkarna ont? :)

    Hej svej! Är i vecka 23 och känner pojken sparka varje dag, från och till Skrattande Undrar nu när sparkarna börjar göra ont? Hittills är det bara mysigt ju! Buffar, fladder, hårdare buffar... Hjärta

  • Svar på tråden När gör sparkarna ont? :)
  • fluu

    Dottern krängde omkring som tusan i magen, men hennes rörelser gjorde ändå aldrig ont eller störde. Jag tror att det är olika för alla. Min kusin lyckades sparka sönder revbenet på moster när han låg i hennes mage.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Emma)

    Min dotters sparkar gjorde aldrig ont, de var mysiga graviditeten igenom. Kanske beror på om de träffar något mer känsligt område i kroppen?

  • fannny

    Ah Glad Så kul! Detta är första barnet, så trodde faktiskt att det alltid började göra ont senare. Hört om folk med jätteömma revben för att barnet sparkar uppåt, men att inte få alltför ont gör ju det hela lite trevligare Flört

  • Pimpinellan

    Började tidigt minns jag. Tror runt v.23-24 nånstans. Jag kunde hoppa rakt upp och skrika "aj" så ont gjorde det.

  • fjanten

    Min första sparkade sönder ett revben. Andra barnets sparkar gjorde aldrig ont, men hon kom tre veckor innan beräknat datum (så hon hade liksom mer utrymme).

  • fannny

    Men ni som har/hade ont - när började det onda? Allmän nyfikenhet och kan vara bra att vara lite beredd! :)

  • Anonym (..)

    Aldrig hört att någon sagt att det gör ont med sparkar. Det antagligen rätt ovanligt att det gör ont på grund av det.

  • Anonym (Undrar)

    Inget av mina barn sparkade så det gjorde ont. Jag har aldrig hört det heller.

    I början när de sparkar är de ju för små för att kunna sparka så det gör ont och ju större de blir blir utrymmet mindre, det är bara att tänka på en liten nyfödd, inte kan de sparka så det gör ont.

  • BuoBä

    Det måste ha varit i ca v25-30 som mitt barn ibland stampade rakt neråt. Det gjorde svinont och jag trodde det skulle komma ut en fot ibland.

  • Moorii

    Sparkarna gjorde aldrig ont, men min käre son hade däremot en förkärlek för att sträcka ut benen allt vad han kunde, alltid mot revbenen också. Det gjorde ont! När han kom ut sträckte han ut benen på det sättet ibland, precis som jag hade föreställt mig att det såg ut i magen XD

Svar på tråden När gör sparkarna ont? :)