• Äldre 7 Nov 14:21
    5446 visningar
    11 svar
    11
    5446

    Kontakta föräldrar eller inte?

    Hej!

    Min dotter började i förskoleklass denna höstterminen.

    Hon är en social, glad och vänlig tjej.

    Då fritids startar slås de två klasserna ihop med de barn som är kvar. I paralellklassen går det en pojke som nästan från start varit på min dotter.

    Han är verbal, kallar henne fula saker. Han jagar henne med sina vänner och ringar in henne så hon inte kommer undan. Han har tagit henne på ryggen, midjan och pillat henne i håret och slutar inte då hon säger till.

    Igår då hon bytte till pyjamas på kvällen såg vi att hon hade stora blåmärken på vardera knä. Hon berättade då att denna pojken hade puttat henne hårt bakifrån så hon ramlat framåt på knäna.

    Vi har redan kontaktat skolan om det som skett innan men att min dotter kommer hem med blåmärken som ett annat barn medvetet orsakat känns verkligen fruktansvärt.

    Ska vi själva ringa pojkens föräldrar?

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Kontakta föräldrar eller inte?
  • Äldre 7 Nov 14:41
    #3

    Vi har varit i kontakt med lärarna vid ett flertal tillfällen. Senast idag då vi berättade om blåmärkena.

    Det enda de sagt är att "de ska ha koll på M****". Igår då han knuffade henne på gården fanns det dock ingen lärare i närheten så hon kunde inte be om hjälp.

    Tycker så synd om min dotter och blir så himla ledsen och arg.

    Vad kan man kräva från skolan?

    Tror inte att hon vill bjuda hem denna pojken. Hon är rädd för honom och tycker inte om honom. Kan såklart fråga henne. Det låter som en bra idé annars.

  • Äldre 7 Nov 14:43
    #4
    Lena skrev 2017-11-07 14:23:23 följande:

    Vad har skolan för handlingsplan?


    Skolan har ingen handlingsplan som vi känner till. De har bara sagt att de ska ha koll på honom och att de ska prata med honom.

    Vad kan man som förälder be om?
Svar på tråden Kontakta föräldrar eller inte?