Min fru
Utan att vara psykolog kan jag redan nu se problemet. Ditt problem är att du är en egoist, punkt slut. Hur kommer jag fram till den slutsatsen? Såhär.
1 Du skriver att hon tappade sexlusten för att hon fick ta för mycket ansvar efter att ni fått barn. Istället för hjälpa henne och ta en del av ansvaret så sket du i det och sen blev det som det blev.
2 Eftersom hon pga din egoism tappat suget för dig (vem fan skulle inte göra det?) så reagerar du som en barnrumpa och blir osugen tillbaka och drar hellre en runk. En mogen man hade pratat med henne eller gått på parterapi för att bena fram var ursprungsproblemet är, men inte du, du drar hellre en handtralla eller drar över vilken annan brud som helst som har en puls
3 Nu är du inte riktigt nöjd med att knulla på andra brudar sporadiskt utan vill kunna ha jämn tillgång till sex vilket du givetvis löser på samma egoistiska och omogna sätt, genom att svika och förnedra henne ytterligare och skaffa dig en kk. Jag menar varför lösa ursprungsproblemet (din slapphet och egoism) när man kan knulla sig runt det istället
Lösningen är ju uppenbar:
Sluta bete dig som en omogen manspojke och börja ta ditt ansvar som man och pappa. Eller, avsluta förhållandet och släpp henne fri, hon förtjänas garanterat någon bättre än du och det vet du. Men givetvis kommer du inte göra något av detta eftersom du är slapp, omogen och egoistisk så kommer du ta den enkla fega vägen som innebär minst arbete för dig. Att det sen riskerar att såra och förnedra henne är ointressant, bara du slipper anstränga dig och får knulla så är ju allt tiptop.