• Äldre 14 Nov 17:00
    3977 visningar
    28 svar
    28
    3977

    Oönskad graviditet abort imorgon pappan vill inte ha barnet!

    Hej,


    Jag har blivit oönskad gravid för tredje gången efter krångel med p piller ..


    Min pojkvän, eller mer ex har känt sig hjälplös i denna situation vilket jag har full förståelse till. Han känner också att han har svårt att lite på mig eller preventivmedlen jag tagit..


    Jag har dragit ut på aborten i veckor och imorgon är sista chansen för mig att göra abort.. min pojkvän har tagit paus från mig och det känns som förhoppningarna för mitt och hans förhållande är väldigt låga.. även att graviditeten skulle göra de ännu omöjligare för oss att bli tillsammans igen..


    Men jag tycker det är så svårt att göra abort.. känner mig så ensam.. men ändå som att det är mitt fel att jag är ravin och att jag skulle tvinga på honom ett barn och ett livsansvar och livskontakt med mig om jag behöll graviditeten..


    Snälla hjälp mig.. är helt övertröst av känslor och hopplöshet.. :(

  • Svar på tråden Oönskad graviditet abort imorgon pappan vill inte ha barnet!
  • Äldre 14 Nov 17:06
    #1

    Efter första ggn tycker man att han borde fattat att ppiller inte alltid funkar och börjat ansvara för att skydda sig.

    Jag har väldigt svårt att tycka synd om någon som kräver abort TRE gånger utan att ta minsta gnutta nsvar själv.

    Vill du behålla så gör det, ditt ex verkar ju mer än lovligt korkad och inte mycket att spara på.

  • Äldre 14 Nov 17:21
    #2

    Jo, har provat många preventivmedel och tagit dagen efter piller gånger då jag även varit på p-piller.  Men sådan är fallet nu för mig.


    Precis så jag känner och känt mer än jag vågat inse, då det gäller mitt ex.. men faktum är att jag då måste vara sammanlänkad till denna man, i resten av livet.. men är kanske värt det. Kan låta dumt och själviskt. Ett fött barn ångrar man ju aldrig. Men omständigheterna är sorgliga för ett barn att växa upp i. Otroligt sorgliga. Att vara lämnad och gravid och pressad för abort likaså. Tror många kvinnor tyvärr varit i samma situation?

  • Äldre 14 Nov 17:25
    #3

    Du ska INTE göra abort om inte DU vill. Han hade ett ansvar att skydda sig också och det gjorde han inte så han kan inte kräva ett jävla skit. Han har EXAKT samma ansvar för detta som du. Dessutom är en sen abort ingen promenad i parken.

  • Äldre 14 Nov 17:27
    #4
    vilsengravid888 skrev 2017-11-14 17:21:54 följande:

    Jo, har provat många preventivmedel och tagit dagen efter piller gånger då jag även varit på p-piller.  Men sådan är fallet nu för mig.


    Precis så jag känner och känt mer än jag vågat inse, då det gäller mitt ex.. men faktum är att jag då måste vara sammanlänkad till denna man, i resten av livet.. men är kanske värt det. Kan låta dumt och själviskt. Ett fött barn ångrar man ju aldrig. Men omständigheterna är sorgliga för ett barn att växa upp i. Otroligt sorgliga. Att vara lämnad och gravid och pressad för abort likaså. Tror många kvinnor tyvärr varit i samma situation?


    Som sagt gör det inte. Han låter dum i huvudet som tror han inte har ansvar alls. Behåll du barnet om du vill det. Finns många barn som växer upp utan fäder.
  • Äldre 14 Nov 17:38
    #5

    Tack för eran uppbackning och styrka. Det betyder myset just nu. Är helt slut efter all ambivalens och alla hormoner i detta.


    Jag vill ju ha en hel familj och manlig förebild för framtida barn. Finns hoppet kvar? Någon som gått igenom samma situation?

  • Äldre 14 Nov 17:48
    #6
    vilsengravid888 skrev 2017-11-14 17:38:24 följande:

    Tack för eran uppbackning och styrka. Det betyder myset just nu. Är helt slut efter all ambivalens och alla hormoner i detta.

    Jag vill ju ha en hel familj och manlig förebild för framtida barn. Finns hoppet kvar? Någon som gått igenom samma situation?


    Manlig förebild är inte alltid samma sak som biologisk far, så ja, hoppet finns kvar. Min stora killes pappa ville inte ha honom, nu har han en styvfar som älskar honom och skämmer bort honom :)
  • Äldre 14 Nov 17:54
    #7
    vilsengravid888 skrev 2017-11-14 17:38:24 följande:

    Tack för eran uppbackning och styrka. Det betyder myset just nu. Är helt slut efter all ambivalens och alla hormoner i detta.


    Jag vill ju ha en hel familj och manlig förebild för framtida barn. Finns hoppet kvar? Någon som gått igenom samma situation?


    Du kan såklart träffa en underbar man som blir en fantastisk bonuspappa till ditt barn.
  • Äldre 14 Nov 18:27
    #9

    Fått höra från fler och fler kvinnor nu att så många män aldrig blir redo för planerade graviditeter och att en stor procent av barn och ibland till och med hela familjer är på grund av en stadig målmedveten mamma som bara lyssnat på sin moders instinkt.. Svårt att tro att detta skulle hända mig.. att mitt "ex" är livrädd för barn, det vet jag med största säkerhet dock

  • Äldre 14 Nov 19:15
    #10

    Ett barn behöver inte alltid en pappa för att ha ett bra liv. Jag växte upp med mamma och hade en mycket lycklig barndom. Låter som din ex var rädd. Han behöver mer tid på sig. Mitt tips hör inte abort. Behåll bebisen och låt ditt ex vara. Han kanske kommer en dag och vill vara delaktig i barnets liv.

    Du är också rädd och osäker och mycket känslor just nu. Efter aborten är det försent att ångra. Det vet du själv som har gjort det förut.

    Blev ensam med min bebis och det gick hur fint som helst. Pappan träffade inte barnet. Så jag vet att det går.

  • Äldre 14 Nov 19:33
    #11

    Att så många kvinnor går igenom samma sak.. sorgligt att detta är en så vanlig fråga, men också inspirerande vad starka ni är i denna situation. Var stolta!


     


    Hur är det att bli mamma och förälskelsen och kärleken till sitt barn, när "uppoffringen" att gå emot sitt ex/pojkväns/pappans vilja i beslut om graviditeten igår .. Jag vill tro att den kärleken övervinner och att det blir lättare att gå vidare från den svåra relationen till mannen.. i bästa fall att mannen inte heller ångrar sitt barn


     

Svar på tråden Oönskad graviditet abort imorgon pappan vill inte ha barnet!