-
Han låter inte så seriös. Är han motvillig att prata om det men vill att du ska med låter helkonstigt. Det funkar inte så..Anonym (Tjejen) skrev 2017-11-20 16:40:13 följande:Enligt honom själv har han varit osäker på vad han verkligen tror och har provat sig fram. Nu vill han antingen fortsätta ses fram till sitt dop och sen göra slut. Eller om jag också döper mig och vi avhåller från sex tills vi gifter oss efter det. Allt känns så himla fucked up och jag vet inte om jag känner honom.. känns som ett dåligt skämt. Han har noll förståelse för att jag undrar tusen saker och han är väldigt få-ordig om detta.
-
Lämnade du för en killes skull? Eller slutade du tro?aihpoz skrev 2017-11-21 11:31:01 följande:
Precis som några redan skrivit så är han inget vittne ännu då han inte är döpt. Vägen dit behöver inte vara lång men man ska som sagt studera med redan döpta vittnen ett tag. Sen får man träffa en äldste som det heter och i 3 omgångar svara på olika frågor innam dopet är aktuellt. Du bör även gå i tjänst och bara prov på församlingens möten innan.
Han måste ju ha vetat att han inte skulle kunna ha en relation med dig om han studerar så vad är hans argument till att inte ha berättat det?
Man får vara gift med en "världslig" som det så fint heter när man inte är ett vittne själv men då kan man inte räkna med Jehovas välsignelse och hjälp i äktenskapet. Att bara ha ett vanligt förhållande som ett jv med ett icke jv kommer inte tillåtas.
Har själv tillhört samfundet men valde att lämna när jag träffade mitt ex.