Inlägg från: Anonym (V) |Visa alla inlägg
  • Anonym (V)

Skolan nekar ledighet

Mariell8 skrev 2017-11-21 22:34:18 följande:

Varför inte åka över jullovet? Är väl mycket bättre pm.nu släktingen är allvarligt sjuk.

Det är faktiskt så att alla inte för ledigt från jobb under jul och nyår. Jag tex får inte en dag beviljad mellan 17 dec till 7 januari. Vi är en arbetsplats med över 100 personer. Ingen får semester. Fp kan man ju ta om man har det kvar förståss..
  • Anonym (V)
    Anonym (Rimligt) skrev 2017-11-22 08:23:22 följande:

Då kan man välja att åka utomlands under andra lov. Ts kan åka själv om skolan nekar till ledigheten. Hon skriver nu att hon inte har tänkt vara med den döende släktingen hela tiden utan även besöka andra släktingar. Vilket vi nog alla hade förstått innan Ts skrev det.

En vårtermin består av ca 18-20 veckors skoltid. Att påstå att det inte är ett problem att vara frånvarande 10 %av den tiden pga en familjeresa, och sen kan det bli mer pga sjukdom, låter väldigt konstigt.

Ja i din värld kanske det är lätt att få beviljad

semester när man önskar. I år fick jag indragen semester i juni, två veckor innan vi skulle åka iväg. De veckorna blev jag sen "tilldelad" på hösten när barnen gick i skolan. Kan hålla med om att två veckor kan vara för länge att vara borta från skolan. Men EN vecka utomlands gör nog mer nytta för barnen än skada.
Svar på tråden Skolan nekar ledighet