Skolan nekar ledighet
Jag kan bara tala för mig själv men jag hade talat med skolan läraren igen och lagt fram en go grund (har inte läst alla inlägg)
Min sambo är egen företagare och kan inte bara ta ledigt tex december är väldigt hektisk då han arbetar i transportbranschen. Tänk om alla. Haglet/åkare skulle ta ledigt i december månad då hade det i te blivit mycket julmat serverat. Samma med tex sjukvård och bönderna på sommaren.
Vår son går bara på dagis/förskola men kommer gå på en skola där de tillåter ledighet och jag kommer kolla upp det innan han börjar för att slippa problem. Min ex son gick på samma skola och vi hade aldrig problem då så hoppas på samma förståelse när vi kommer dit.
Man ska bara inte glömma att det inte bara är att åka det är din skyldighet som förälder att se till att barnet/barnen inte kommer efter.
Jag kan känna lite att detta samtalsämne är lite luddigt. Vissa skolor säger helt nej medan andra tycker det är bra.
Om jag inte mins fel får aktuell lärare/lärarinna besluta om ledighet upp till 10dagar ska man vara borta mer är det rektorn om detta inte ändrats