Skolan nekar ledighet
Jag blir galen och lite full i skratt vad fyrkantiga kommentarer jag läser här, så typiskt svenskt att man ska på något sätt rätta sig efter vilken som helst typ av auktoritet till varje pris. Jag kunde resa ända in på gymnasiet med min familj just för att vi hade släkt som bodde i annat land, så länge man tar ansvaret och hänger med i studierna utöver det så ska det väl inte vara något problem inte minst under lågstadiet? När man dessutom får ta upp till två veckor, men såklart är det roligare att känna sig lite duktig och liksom utgå ifrån att ts berättar någon halvsanning. ?Nej men sparka alla lärarna och ta över all undervisning om du tycker dom har fel då? Haha, JA, för i Sverige så rättar man sig till fullo efter regelverket utan att ifrågasätta någonting, och ska man ifrågasätta så kan man lika gärna skita i allt. Nej jag tror på ts, för Sverige är ett land fullt av fyrkantiga och maktgalna människor som gärna säger nej av ren princip för att sedan hänvisa till den lika fyrkantiga byråkratin. FL, när jag vill bli påmind om varför jag inte bor i Sverige.
Ts jag har inga råd till dig för är väldigt dåligt bevandrad i den världen (i sverige alltså) men jag skulle iallafall göra allt för att kunna få resa och träffa familj och samtidigt se till att barnen inte halkar efter i studierna, vilket såklart är väldigt viktigt. Lycka till!