• Anonym (Ts)
    Äldre 21 Nov 21:53
    8499 visningar
    70 svar
    70
    8499

    Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?

    Om du bara hade fått ett barn, och välja kön fritt, vad hade du valt. Du som inte tycker det spelar någon roll behöver inte komentera.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?
  • Anonym (Män)
    Äldre 23 Nov 20:36
    #51
    Anonym (Seven) skrev 2017-11-23 19:25:13 följande:

    Nyfiken! Ni män som vill ha en flicka kan ni berätta hur ni tänker? (finns vissa störda fördomar att män är töntiga och dåliga om de vill ha en dotter hellre än en son)


    Lugnare och därför roligare med en dotter.
  • Äldre 23 Nov 20:58
    #52
    nevermind skrev 2017-11-23 19:41:06 följande:

    Min man vill nog uppfostra en tjej till typ en Linnea Claesson.


    Åh hon är ju en grym förebild!!
  • Äldre 23 Nov 21:01
    #53

    Valde flicka, av den enkla anledningen att jag tror mig förstå flickor bättre än pojkar. Sen är ju alla egna individer så det behöver verkligen inte betyda att det blir så ändå..

  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 23 Nov 21:09
    #54

    Flicka. Och jag har nu vuxna flickor som står mig väldigt nära. Vi umgås mycket och de är på många sätt mina bästa vänner, liksom jag stod min mor och mormor nära. Kvinnornas historia i allmänhet och vår släkts i synnerhet ligger mig nära om hjärtat, och jag hade nog känt en stor tomhet om jag inte fått döttrar.

  • Anonym (Ärla)
    Äldre 23 Nov 21:38
    #55
    nevermind skrev 2017-11-23 19:41:06 följande:
    Min man vill nog uppfostra en tjej till typ en Linnea Claesson.
    Vem är Linnea Claesson?
  • Anonym (Man)
    Äldre 23 Nov 21:42
    #56
    -1
    Anonym (Ärla) skrev 2017-11-23 21:38:41 följande:

    Vem är Linnea Claesson?


    En handbollspelare med enormt bekräftelsebehov och som ser väldigt konstig ut. Att någon kan se henne som förebild visar hur illa ute vissa svenskar är. En sämre förebild än henne får man leta efter.
  • Anonym (Josef­in76)
    Äldre 23 Nov 21:44
    #57

    Flickor är mer populära än pojkar, inte särskilt förvånande egentligen. Flickor är generellt lugnare och mer fokuserade som barn. Pojkar är ofta stökiga och som tonåringar bråkiga. Ni ser ju bara hur brottsstatistiken ser ut i synnerhet då det handlar om sexuellt ofredande. Äntligen lyfts dessa frågor fram genom #metoo.

  • Anonym (Seven­)
    Äldre 23 Nov 21:45
    #58
    +1
    Anonym (Ärla) skrev 2017-11-23 21:38:41 följande:

    Vem är Linnea Claesson?


    (Baserat på kvinnor nedlåtande mannen ovanför)

    En sjukt duktig handbollsspelare som inte tar skit och har högt självförtroende och är jättebra förebild för flickor att ta plats och våga ha integritet.
  • Anonym (Seven­)
    Äldre 23 Nov 21:52
    #59
    Anonym (Josefin76) skrev 2017-11-23 21:44:12 följande:

    Flickor är mer populära än pojkar, inte särskilt förvånande egentligen. Flickor är generellt lugnare och mer fokuserade som barn. Pojkar är ofta stökiga och som tonåringar bråkiga. Ni ser ju bara hur brottsstatistiken ser ut i synnerhet då det handlar om sexuellt ofredande. Äntligen lyfts dessa frågor fram genom #metoo.


    Jag tror inte flickor är lugnare länge till i och med me too och feminism.

    Sen kan du inte tro på en statistik den visar bara de brott vi vet om är anmälda, finns hemsidor om kvinnor som skadar män och flera gånger har man tagit upp i me too att de blivit utsatta för saker (fast tystats ner lika fort)

    Finns mycket mer skit än du tror som inte någon anmäler

    Men det är något fint med att pappor vill stärka sina döttrar till respekterade kvinnor som har attityd och styrka. Det är i uppfostran vi kan ge barnen verktyg.
  • Äldre 23 Nov 21:57
    #60
    Anonym (Seven) skrev 2017-11-22 01:38:38 följande:
    Jag hade velat ha en flicka så jag kan lära upp henne att slå ner en grupp män så hon blir första flickan som ingen ofredat.

    Och, det är kul att se hur lik mig/ pappan hon blir och känna att det är en miniversion av oss.

    När hon blir gravid kan jag känna igen mig själv från när jag fick henne.

    Prova en modern uppfostran bortom "snäll duktig flicka" och se vad hon blir för en individ
    Och jag hade valt en pojke som jag skulle ha lärt upp hur man beter sig bland flickor/kvinnor..
    Nu har jag barn av båda könen och kommer när dom är mottagliga för det prata och åter prata om hur man ska bete sig..
    Jag själv är en man och har aldrig rört nån, mina barn ska inte göra det heller..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (../)
    Äldre 23 Nov 21:57
    #61

    Har bara ett barn och fler lär det inte bli. Har en pojke och skulle inte vilja ha en flicka.

  • Äldre 23 Nov 22:45
    #62
    Anonym (Ärla) skrev 2017-11-23 21:38:41 följande:
    Vem är Linnea Claesson?
    Kolla assholesonline på instagram.
  • Anonym (Jenny­)
    Äldre 24 Nov 05:24
    #63
    Anonym (Man) skrev 2017-11-23 21:42:20 följande:

    En handbollspelare med enormt bekräftelsebehov och som ser väldigt konstig ut. Att någon kan se henne som förebild visar hur illa ute vissa svenskar är. En sämre förebild än henne får man leta efter.


    Linnea C är en suverän handbollsspelare, vacker och stolt som säger ifrån när män trakasserar henne, en mycket bra förebild. Att du tycker hon är en dålig förebild säger mer om dig.
  • Äldre 24 Nov 06:27
    #64
    Anonym (Man) skrev 2017-11-23 21:42:20 följande:

    En handbollspelare med enormt bekräftelsebehov och som ser väldigt konstig ut. Att någon kan se henne som förebild visar hur illa ute vissa svenskar är. En sämre förebild än henne får man leta efter.


    Jag hoppas innerligt du bara är ute efter att provocera. Men man behöver inte leta alls för att hitta en "sämre förebild" än henne. På vilket sätt skulle det vara fel att kämpa för kvinnliga rättigheter?
  • Anonym (Man)
    Äldre 24 Nov 06:55
    #65
    lillterror skrev 2017-11-24 06:27:45 följande:

    . Men man behöver inte leta alls för att hitta en "sämre förebild" än henne. På vilket sätt skulle det vara fel att kämpa för kvinnliga rättigheter?


    Det är du som inte kan skilja på sak och person. Felet med henne är att hon är oförskämd. Hon förstör sitt utseende. Hon jagar bekräftelse på ett osunt sätt. Finns ingen värme eller medmänsklighet. Ingen person jag tror skulle bli en bra mamma.
  • Äldre 24 Nov 08:09
    #66
    Anonym (Man) skrev 2017-11-24 06:55:50 följande:
    Det är du som inte kan skilja på sak och person. Felet med henne är att hon är oförskämd. Hon förstör sitt utseende. Hon jagar bekräftelse på ett osunt sätt. Finns ingen värme eller medmänsklighet. Ingen person jag tror skulle bli en bra mamma.
    Förstör sitt utseende??
  • Äldre 24 Nov 08:11
    #67

    Jag är kvinna och skulle nog vilja ha en pojke, inte för att jag brytt mig men om jag nu måste välja...
    Jag avskyr machomän och hade uppfostrat en snäll och vettig son. Som min pappa (undersköterska) eller min man. Fina mjuka killar som skiter i normer och gör det dom mår bra av.

  • Äldre 24 Nov 08:15
    #68
    Anonym (Man) skrev 2017-11-24 06:55:50 följande:

    Det är du som inte kan skilja på sak och person. Felet med henne är att hon är oförskämd. Hon förstör sitt utseende. Hon jagar bekräftelse på ett osunt sätt. Finns ingen värme eller medmänsklighet. Ingen person jag tror skulle bli en bra mamma.


    Hur menar du att hon är oförskämd? Vi har nog VÄLDIGT olika syn på vad det innebär att vara oförskämd.
  • Anonym (Lina)
    Äldre 24 Nov 09:15
    #69
    nevermind skrev 2017-11-24 08:11:07 följande:

    Jag är kvinna och skulle nog vilja ha en pojke, inte för att jag brytt mig men om jag nu måste välja...

    Jag avskyr machomän och hade uppfostrat en snäll och vettig son. Som min pappa (undersköterska) eller min man. Fina mjuka killar som skiter i normer och gör det dom mår bra av.


    Saken är bara den att du inte kan bestämma över sånt, du kan bara öka eller minska oddsen till det ena eller andra. På samma sätt kan du inte bestämma att din dotter ska vara en liten söt prinsessa. Men jag misstänker att du inte har barn?
  • Äldre 24 Nov 11:21
    #70
    Anonym (Lina) skrev 2017-11-24 09:15:59 följande:
    Saken är bara den att du inte kan bestämma över sånt, du kan bara öka eller minska oddsen till det ena eller andra. På samma sätt kan du inte bestämma att din dotter ska vara en liten söt prinsessa. Men jag misstänker att du inte har barn?
    Jag menade här i tråden.
Svar på tråden Om du bara fick ett barn, vilket kön jade du helst önskat?