• Anonym (Otåli­g)
    Äldre 22 Nov 19:50
    9444 visningar
    25 svar
    25
    9444

    Svårt ha sexliv i lyhört hyreshus

    Hur gör ni andra som bor i väldigt lyhörda lägenheter? 
    Jag hör allt från grannarna, telefonsamtal ibland tom, toabesök, fotstegen i varje rum osv.
    När jag tänkt mig en enskild stund så är jag orolig att ljudet från vibratorn ska gå igenom golv och tak....Känns inte så kul om grannarna hör. Jag har träffat en kille och är nervös över att ha sex hemma hos mig...det är svårt att vara tyst då liksom.

  • Svar på tråden Svårt ha sexliv i lyhört hyreshus
  • Äldre 22 Nov 20:01
    #1
    +1

    Inred ljuddämpande med många tjocka mattor och veckade gardiner. Och sen bara kör. Det är normalt att ha ett sexliv, det får grannarna stå ut med :) man behöver ju inte skrika för allt man är värld sent om nätterna men.. 

  • Anonym (Rs6)
    Äldre 22 Nov 20:04
    #2

    Bara kör

  • Anonym (D)
    Äldre 22 Nov 20:05
    #3

    Oj. vad jobbigt, får det verkligen vara så lyhört.
    Vad hände med privatliv.
    Jag kan bara instämma i hejninas inlägg, jag har inget bättre förslag.
    Köpa hus på landet?

  • Anonym (A)
    Äldre 22 Nov 20:05
    #4
    hejnina skrev 2017-11-22 20:01:45 följande:
    Inred ljuddämpande med många tjocka mattor och veckade gardiner. Och sen bara kör. Det är normalt att ha ett sexliv, det får grannarna stå ut med :) man behöver ju inte skrika för allt man är värld sent om nätterna men.. 
    Just så
  • Rydén9­1
    Äldre 22 Nov 21:27
    #5

    Det har jag vart med om haft sex i lyhört hus/lägenheter blev väldigt pinsamt när folk kommenterade detta. Jag hade nog försökt och inte ha samlag för högt men sen är det inget att skämmas över då detta är helt normalt att man har detta

  • Anonym (Pippa­)
    Äldre 22 Nov 21:33
    #6
    +1
    hejnina skrev 2017-11-22 20:01:45 följande:

    Inred ljuddämpande med många tjocka mattor och veckade gardiner. Och sen bara kör. Det är normalt att ha ett sexliv, det får grannarna stå ut med :) man behöver ju inte skrika för allt man är värld sent om nätterna men.. 


    Instämmer. En tjock matta under sängen dämpar eventuellt gnissel. Ställ garderober mot den vägg som vetter mot grannen.
  • Anonym (Otåli­g) Trådstartaren
    Äldre 22 Nov 21:52
    #7

    Tack för bra tips i tråden alla! Ska skaffa matta till sovrummet, har tjocka mörkläggningsgardiner för fönstren redan.

    Det känns jobbigt då det är ett litet lägenhetshus så man blir inte så anonym som i ett hus med 120 lägenheter....Men ni har ju rätt i att alla har ju sex.

    Vi har en 80årig tant som är knalldöv och hon kollar på porrfilm så högt att den 25åriga killen under henne tycker att det är jobbigt. Fast henne hör inte jag på min sida om huset.

  • Anonym (Akust­ik)
    Äldre 22 Nov 22:02
    #8

    En vibrator kan ge mer ljud till grannen beroende på hur  ..
    Vibrationer når längre än både stön och skrik .. kör på bara!! Hade en granne som var en skrikare .... fan vad skönt det lät.

  • Äldre 23 Nov 08:17
    #9
    Anonym (Otålig) skrev 2017-11-22 21:52:26 följande:

    Vi har en 80årig tant som är knalldöv och hon kollar på porrfilm så högt att den 25åriga killen under henne tycker att det är jobbigt. Fast henne hör inte jag på min sida om huset.


    Hahaha oj! Ja men då är ju folk i huset vana vid ljud ;) haha
  • Anonym (Is o lera)
    Äldre 23 Nov 08:26
    #10

    Låter lite småjobbigt, men gissar ändå att några av grannarna går i samma/liknande tankar. Gör som du vill göra tänker jag. Det är ju du som bor i din lägenhet såvida du inte stör alldeles för mycket. Annars kan du ju isolera någon eller några väggar.

Svar på tråden Svårt ha sexliv i lyhört hyreshus