• Onskanomfemman

    Hoppas på plus snart, fler?

    Hej!

    Är ny här.

    24 år och mamma till 4 barn. Hoppas bli gravid med nr 5 snart. Våran sista. Fler som försöker just nu och kanske vill prata?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-26 16:12
    Bim tråd:

    1/12 - Alexandra93

    25/11 - Villbligravid19

    27/11 - 25/12 - Onskanomfemman

  • Svar på tråden Hoppas på plus snart, fler?
  • Alexandra93
    Onskanomfemman skrev 2017-11-22 21:12:53 följande:

    Hej!

    Är ny här.

    24 år och mamma till 4 barn. Hoppas bli gravid med nr 5 snart. Våran sista. Fler som försöker just nu och kanske vill prata?


    Hej! Jag är också 24 år och har en dotter på 1 år och 8 månader och försöker just nu med nummer två. Häftigt med 4 barn och så ung, får man fråga när du fick första? :)

    Fick tidigt missfall förra månaden och ägglossning nästan direkt efter så nu hoppas vi på plus igen!
  • Onskanomfemman

    Men vad kul med en jämnårig.

    Fick första 5 månader efter att jag fyllt 17.

    Nu går han i skola åk 1 och är 7,6 år.

    Vad tråkigt att höra beklagar verkligen. Hoppas du får ett plus snart.:)

  • Alexandra93
    Onskanomfemman skrev 2017-11-22 22:13:26 följande:

    Men vad kul med en jämnårig.

    Fick första 5 månader efter att jag fyllt 17.

    Nu går han i skola åk 1 och är 7,6 år.

    Vad tråkigt att höra beklagar verkligen. Hoppas du får ett plus snart.:)


    Ja verkligen! Hur är det med en stor familj? :)

    Ja det var jobbigt men skönt på ett sätt att det hände såpass tidigt, hann bara till bim+5.

    Tack! Du med :)
  • Onskanomfemman

    Det är fullt ös för att vara ärlig haha

    Väldigt livat med men dubbelt med kärlek x 4,

    Mycket att göra men man kommer snabbt in i allt.

    Märker inget speciellt numera när man är inne i det men det kan väl vara att det krävs lite mer planering i allt. :)

    Vuxit upp med 9 syskon var äldst så är väl van och härdad därifrån. ;)

    Ja det kan jag förstå att du känner :)

    Lättar ju lite även om det är väldigt tråkigt!

    Då får vi hoppas vi plussar snart båda två. :)

    Går din på dagis? Vad gör du om dagarna? :)

  • Villbligravid19

    Jag är 19 år och hoppas på ett pluss så tidigt som möjligt, tog dock ut min hormonspiral 3 nov så jag har säkerligen någon månad framför mig! :) men man blir ju sp ivrig, speciellt när jag har två bonusbarn och det ända man vill är att få en egen! Har två aborter i bagaget så jag vet ju att jag kan........

    Hur snabbt har du plussat tidigare? :) och tydliga symptom?

  • Alexandra93

    Ja jag kan tänka mig att det är fullt upp, tycker vi har det fullt upp med en iblsnd! Haha

    Ne men kan tänka mig att man vänjer sig fort och att det blir vardag för en :)

    Ja hon började i augusti på förskola och det går jättebra där och själv jobbar jag på byggmax. Jobbar 75% i dagsläget för att lillan inte ska behöva vara på förskolan allt för mycket. Tycker det är lagom men hade gärna jobbat mindre om det hade gått ihop ekonomiskt!

    Själv då? :)

  • Onskanomfemman

    Hej hej Villbligravid19 vad kul att du är med i tåget.:)

    Förstår att du längtar efter egna med!

    Hoppas du plussar snart!:)

    Jag har tidigare plussat fort blivit gravid på första försöket med 3/4 första tog dock 10 månader.

    Jag brukar ha tydliga symptom blir nämligen svimfärdig får lågt blodtryck när jag är tacos. Annars brukar brösten bli bomber och ömma. Väldigt trött med. Med e 4 gick jag tex och sov kl 17 och vakna 09 dagen efter. Haha.:D

    Lycka till hoppas du plussa snart.:)

    Alexandra93 vad kul :) ja de lär sig så mycket där ju :D

    Jag jobbar endast natt är nattanställd på ett äldreboende jobbar nu 100% igen började på 75 i juni men skiljde sig 5 nätter från 75-100% så kändes inte värt.:)

    Jobbar en vecka sen ledig en vecka osv. Mina går på samma dagis alla 3 så känns skönt att minsta har syskon där med, går iallafall bra hon trivs och har lärt sig massa.:)

  • Villbligravid19

    Har haft ont i bröstvårtorna dom senaste dagarna, men idag är det borta..... haft sura uppstötningar och idag blev jag helt slut när jag gick på affären, och kände direkt igen symptom! Men jag är rädd att jag kommer vara skengravid eller att jag tänkte för mycket så det låser sig ????

  • Alexandra93
    Onskanomfemman skrev 2017-11-22 22:59:55 följande:

    Hej hej Villbligravid19 vad kul att du är med i tåget.:)

    Förstår att du längtar efter egna med!

    Hoppas du plussar snart!:)

    Jag har tidigare plussat fort blivit gravid på första försöket med 3/4 första tog dock 10 månader.

    Jag brukar ha tydliga symptom blir nämligen svimfärdig får lågt blodtryck när jag är tacos. Annars brukar brösten bli bomber och ömma. Väldigt trött med. Med e 4 gick jag tex och sov kl 17 och vakna 09 dagen efter. Haha.:D

    Lycka till hoppas du plussa snart.:)

    Alexandra93 vad kul :) ja de lär sig så mycket där ju :D

    Jag jobbar endast natt är nattanställd på ett äldreboende jobbar nu 100% igen började på 75 i juni men skiljde sig 5 nätter från 75-100% så kändes inte värt.:)

    Jobbar en vecka sen ledig en vecka osv. Mina går på samma dagis alla 3 så känns skönt att minsta har syskon där med, går iallafall bra hon trivs och har lärt sig massa.:)


    Ja då är det ju inte så stor skillnad. Skönt att ha en hel vecka ledigt med barnen!

    Ja men vad bra att dem får gå på samma, måste underlätta med syskon som trygghet! :)
  • Onskanomfemman

    Ja skengravid är ju lätt att bli när man verkligen vill.:) du får ta ett test så vet du villbligravid19 :)

    Har min första bim nu på måndag 27/11 testat igår men visade negativt än så länge så tro mensen kmr får se:)

    Ja verkligen jätte skönt att ha alla 3 på samma avd:) dock börja ena skolan till hösten så då har hon bara ett syskon kvar där:)

Svar på tråden Hoppas på plus snart, fler?