• Äldre 23 Nov 17:24
    8370 visningar
    7 svar
    7
    8370

    Klurar på barnvagn - Britax, Crescent, Petite Cherie?

    Snurrigt i barnvagnsdjungeln, och de duovagnar jag framförallt kikar på är Britax Smile 2, Crescents olika varianter och även Petite Cheries vagnar. Har ingen aning om vad som kommer vara de viktigaste faktorerna med en vagn, men tänker mig att det jag kommer tycka är viktigt är att den är lättkörd, lätt att fälla ihop (inte alltför tung) och få in i bilen samt att den passar för en kortis.
    Tar gärna emot erfarenheter och tips!

  • Svar på tråden Klurar på barnvagn - Britax, Crescent, Petite Cherie?
  • Äldre 25 Nov 19:45
    #1

    Jag skulle varmt rekommendera britax smile 2. Har själv en sådan. Den är lätt att köra och smidig att fälla ihop. Har man även ett babyskydd från britax så kan man enkelt klicka på det på chassit utan några adaptrar. Enda nackdelen är väl enligt mig att den har lufthjul.

    När bebis var nyfödd hade jag en crescent trike, värsta jag varit med om. Rekommenderar inte någon crescent-vagn över huvudtaget faktiskt. Tycker de ska hålla sig till cyklar.

    Petit Cherie har jag ingen erfarenhet av men de har många fina till bra pris. Men jag känner att man får det man betalar för. ????

  • Äldre 25 Nov 20:07
    #2

    Skulle, av dina alternativ, rekommendera britax smile. Vi köpte brio smile när vi väntade första barnet (typ samma vagn, men det var innan brio blev britax) och vi har varit väldigt nöjda. Lufthjul föredrar vi, mer komfort för barnet. Chassit är lätt att fälla ihop och blir väldigt kompakt (vi klämde in vagnen i baksätet på en liten toyota yaris ända tills vi fick andra barnet - och det gick utmärkt!).

    Min kollega körde på rejäl budget variant och skaffade en petite cherie vagn, inte speciellt hållbar... Hon fick skaffa en ny inom typ ett halvår. En annan väninna skaffade en cresent-vagn till sin bebis. Hon är väldigt nöjd med den.

  • Äldre 25 Nov 20:08
    #3

    Kan ju nämna att vi bor centralt i Västerås, så vi använder främst vagn på asfalt Fungerar bra med smile! Har kunnat ta några turer i diverse elljusspår utan problem också.

  • Äldre 26 Nov 06:16
    #4

    Vi har köpt en britax smile2, nöjd med den nu när den står i vardagsrummet och väntar iaf... haha

    Men min kusin köpte en Crescent och det var också en mardröm, precis som för ngn annan här ovan, de köpte ny vagn efter 3 månader så skulle inte rekommendera den. Har fått blandad feedback på petite cherie, men överlag verkar det även där vara ganska negativt.


    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
  • Äldre 26 Nov 19:47
    #5

    Har hört att det är MÅNGA reklamationer på petite cherie-vagnar, så den skulle jag välja bort direkt. Britax ska vara bra.

  • Äldre 26 Nov 21:01
    #6
    Jsv17 skrev 2017-11-26 06:16:09 följande:

    Vi har köpt en britax smile2, nöjd med den nu när den står i vardagsrummet och väntar iaf... haha

    Men min kusin köpte en Crescent och det var också en mardröm, precis som för ngn annan här ovan, de köpte ny vagn efter 3 månader så skulle inte rekommendera den. Har fått blandad feedback på petite cherie, men överlag verkar det även där vara ganska negativt.


    Vi har precis hämtat vår Britax Smile 2. Den känns så smidig och är så fin. Tror vår lilla kommer trivas i den. Samtidigt som den är smidig har den en ganska stor sittdel och det tror jag blir bra. Vi var helt säkra att vi skulle beställa en Emmaljunga men den kändes så stor och klumpig i jämförelse.
  • Äldre 26 Nov 22:45
    #7
    Tino skrev 2017-11-26 21:01:36 följande:

    Vi har precis hämtat vår Britax Smile 2. Den känns så smidig och är så fin. Tror vår lilla kommer trivas i den. Samtidigt som den är smidig har den en ganska stor sittdel och det tror jag blir bra. Vi var helt säkra att vi skulle beställa en Emmaljunga men den kändes så stor och klumpig i jämförelse.


    Va lustigt, jag var också helt säker på en Emmaljunga och sen när vi provkörde och klickade i och ur och fällde ihop, så blev det ek britax
    Gravid med en liten pojke, 1:a barnet BF 7/12 -17
Svar på tråden Klurar på barnvagn - Britax, Crescent, Petite Cherie?